השופט איתן אורנשטיין שנחקר הבוקר (שלישי) יחד עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה בחשד למרמה והפרת אמונים, הוא חבר פעיל בלשכת עורכי הדין. לאחר שפרש מכס השיפוט לפני כארבע שנים, אורנשטיין קיבל בחזרה את רישיון עורך הדין שלו.

מאחורי הקלעים: קרב על צמרת המשטרה - וחשש שמינוי המפכ״ל הבא מסתבך
התחקיר נגד מירי רגב יוביל לכתב אישום? "יש לכאורה עבירות שוחד והפרת אמונים"

על פי האתר הרשמי של לשכת עורכי הדין, אורנשטיין רשום כמי שמתמחה במשפט אזרחי, מסחרי, מקרקעין ושוק ההון. במקביל לעבודתו כעורך דין, אורנשטיין פיתח קריירת בוררות ענפה בה הוא עוסק בתיקים ששווים עומד על עשרות מיליוני שקלים. העובדה כי לאורנשטיין יש רישיון עורכי דין לא הייתה ברורה לגורמים שונים הרלוונטיים לעניין. ככל הנראה, במקביל לבירור התלונה נגד אפי נוה, ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תצטרך להכריע האם החשדות נגד אורנשטיין מצדיקות להתלות את רישיונו ולהשעות אותו מלשכת עורכי הדין.

במידה שיוחלט על ידי ועדת האתיקה כי יש לקחת מאורנשטיין את רישיון עריכת הדין שלו, יהיה מדובר ברעידת אדמה של ממש. גורמים שונים בלשכת עורכי הדין מסרו למעריב כי הם לא זוכרים מצב בו שופט בדימוס הושעה מחברות בלשכת עורכי הדין, אך כי לא יהיה מנוס מלבדוק את התלונות הצפויות להיות מוגשות נגד אורנשטיין בגין הקלטותיו עם אפיו נוה.

אפי נוה ממתין לגזר דינו (צילום: אבשלום ששוני)
אפי נוה ממתין לגזר דינו (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בהקלטות בין נוה לאורנשטיין, שתוכנן פורסם לאחרונה, נשמעים השניים בשיחות מפוקפקות המעלות לכאורה חשד לשוחד מרמה והפרת אמונים. כאמור, המשטרה עיכבה את השניים לחקירה בעקבות חשדות אלה. במוקד, עומד חשד ליחסי תן וקח חמורים ביותר בין נוה לאורנשטיין, אשר השחיתו את מערכת המשפט.

כך, נוה העוסק בדיני נזיקין דרש מאורנשטיין 'להזיז' שופטת העוסקת בתחום הנזיקין לתחום אחר, זאת לכאורה בתמורה לכך שימנה אותו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. כזכור, באותה התקופה אפי נוה היה ראש לשכת עורכי הדין וחבר הוועדה לבחירת שופטים. השופטת האמורה, דלית גנות, הייתה מועמדת אף היא לתפקיד נשיאות בית המשפט המחוזי בתל אביב.

איתן אורנשטיין, אפי נווה (צילום: אריק סולטן,קוקו)
איתן אורנשטיין, אפי נווה (צילום: אריק סולטן,קוקו)

על פי הפרסום, נוה הבטיח לאורנשטיין כי יקבל את תמיכת הלשכה במועמדותו לתפקיד, ואז הוסיף: "אתה נותן רק התחייבות אחת, אחת. אתה מעיף אותה מהתיקי נזיקין, לא מעניין אותי לאן". לאחר שגנות לא מונתה לנשיאה היא החליטה להתפטר.

בתוכן הקלטה לאחר מכן, נשמע אורנשטיין אומר לנוה: "אפי, אני פרעתי את החוב אם כך". החשדות בשוחד מרמה והפרת אמונים נמצאים ברף הגבוה, שכן העבירות כללו השחתה של אחד הדרגים הבכירים ביותר במערכת המשפט.