היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבה הבוקר (שלישי) לחקירה את נשיא בית משפט מחוזי לשעבר איתן אורנשטיין ואת יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת, על רקע הקלטות שנחשפו והראו לכאורה תיאום ביניהם לגבי מינויו של אורנשטיין לתפקיד. שופטת בית המשפט המחוזי בדימוס דליה גנות, שהתמודדה בשעתו על נשיאות בית המשפט המחוזי בתל אביב מול השופט אורנשטיין, התייחסה לחקירה בשיחה עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM.

דיווח דרמטי: ישראל ריגלה אחרי התובע בבית הדין האג
"חמאס יכול לגייס כמה מחבלים שירצה": הבור שישראל חופרת לעצמה

"האמת שהופתעתי מאוד, כי חלף פרק זמן לא קצר מאז פרסום הדברים על ידי הכתב חיים לוינסון ועד היום. לא שמעתי ולא הבנתי שקורה משהו, כנראה טעיתי וכנראה המשטרה או הפרקליטות חיפשו חומר. הבוקר עצרו אותם", סיפרה והוסיפה: "ציפיתי שזה יקרה מהר יותר". 

מה הנזק שפרשה כזאת גורמת למערכת המשפט?
"נזק שאין לו שיעור. כל המוסדות במדינה בתפקוד ירוד להפליא ואין צורך להרחיב. המון בעיות. המוסד היחיד שהוא אבן היסוד של המדינה זה מערכת בתי המשפט והיא אמורה להיות נקייה מכל רבב, מכל מעשה שלילי, הטיה וכדומה. גם ככה האמון הציבורי במערכת הוא לא גבוה, אבל עכשיו בא דבר כזה ולדעתי כמעט ממוטט את האמון של הציבור במערכת". 

לדבריה, "זה הורס את האמון, זה מזהם. הציבור אומר 'השופטים הם מושחתים, השופטים הם כאלה'. כלומר עשב שורר אחד מכתים את כל המערכת ואני רואה בזה ממש אסון שקרה כאן". 

בהמשך נשאלה האם זה תקין שמועמדים לנשיאות בית משפט פונים לראש לשכת עורכי הדין, והשיבה: "בעולם נקי לא היה מקום לפנות ליו"ר לשכת עורכי הדין ולא לאף אחד. בעולם מושלם, המערכת הייתה מזהה את המצוינים ביותר ופשוט שולפת אותם, מקדמת אותם וממנה אותם, אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם ומה שקרה זה שהתפתח נוהג שפונים ליו"ר לשכת עורכי הדין על מנת לקבל את ברכת הלשכה. זה שהוא הפך את הלשכה לעסק פרטי שלו, זה עניין אחר". 

היא ציינה כי "גם אני בעצמי חטאתי בזה. פעם אחת בחיי דיברתי עם אפי נוה ב־2016 כשהבנתי שהולך להיות מינוי של נשיא. פניתי אליו. התגובה שלו הייתה כל כך נבזית, יהירה ודוחה שכמובן שום דבר לא התקדם מעבר לזה, השיחה הסתיימה ובזה זה נגמר". 

השופט איתן אורנשטיין (צילום: פול,אריק סולטן,פלאש 90)
השופט איתן אורנשטיין (צילום: פול,אריק סולטן,פלאש 90)

את מצטערת שפנית אליו?
"אני לא מצטערת, אבל אני מבינה שזה היה לריק. שמעת אחר כך איך הוא הציג את הפנייה הזאת בפני השרה".

בהמשך אמרה לגבי השרה לשעבר איילת שקד כי "אני משוכנעת שצריך לחקור אותה. במקרה הספציפי הזה היה כאן טריו של אנשים, אני אומר בעדינות, לא ישרים. זה התחיל עם אפי נוה והנשיא אורנשטיין ואיילת שקד. בואי נאמר שבלי איילת שקד כל הקונסטלציה הזאת הייתה מתמוטטת". 

לסיום ציינה: "הייתי מיודדת עם אורנשטיין ומעולם בחיי לא טעיתי כך בבן אדם כמו שטעיתי באורנשטיין".