השופט נעם סולברג הורה למ"מ נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן ולשר המשפטים יריב לוין לשלם אלפי שקלים לארגון הימין "לביא", בעקבות מינויו של השופט בני שגיא לנשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

שגיא הוא המועמד שהיה מועדף על שר המשפטים לוין, אך השופט פוגלמן התנגד למינויו לתפקיד. כך, במשך חודשים ארוכים התרחשה הסאגה, במהלכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע נותר ללא נשיא. בעקבות כך, ארגון לביא עתר לבג"ץ נגד שר המשפטים לוין ומ"מ נשיא העליון פוגלמן. העתירה התקדמה בתגובות שונות. בסופו של דבר פוגלמן התקפל והסכים למינוי שגיא לתפקיד נשיא המחוזי באר שבע, בתמורה לפשרות שונות מצד לוין בוועדה לבחירת שופטים.

עוזי פוגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עוזי פוגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתגובה לבג"ץ, פוגלמן ולוין עדכנו את בית המשפט כי העתירה התייתרה מכיוון שמונה נשיא לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כפי שעתר ארגון לביא – וממילא אין צורך בפסק דין. בארגון לביא פנו לבג"ץ בטענה כי המינוי של שגיא כנשיא במחוזי באר שבע באה רק בעקבות עתירת הארגון, בהתחשב בכך שבמשך חודשים ארוכים לא מונה שופט לתפקיד. השופט נעם סולברג קיבל את הטענות של ארגון לביא, וחייב את השופט פוגלמן ושר המשפטים לוין לשלם 5,000 ש"ח לארגון.

עורך הדין יצחק בם: ״מצער מאד שמשלם המיסים נאלץ לממן מכספי המיסים את העיקשות והיהירות של מ״מ הנשיא. כבר מתחילת הדרך היה ברור שמ״מ הנשיא שוקל שיקולים זרים ואף הגדיל לעשות וטען כי אל לו לבג״צ לבחון את שיקוליו, מקום שהוא פועל מתוקף סמכות חוקית וזאת בניגוד מוחלט לעמדתו של מ״מ הנשיא עצמו בבג״צ הסבירות. הצטערתי לגלות שאת הדין שמבקש השופט פוגלמן להחיל על הממשלה ועל כל רשויות המדינה אין הוא מחיל על עצמו. הצטערתי עוד יותר על כך שאת ההוצאות שהוטלו בשל העיקשות והיהירות של השופט פוגלמן יצטרך לממן משלם המיסים״.