ימי השרב היבשים החלו, וכבכל שנה בעונה הזו, ידיהם של צוותי הכיבוי ברחבי הארץ מלאות. אתמול (ראשון) פרצה שריפת ענק בירושלים, שהתפשטה עד מוזיאון ישראל. לאחר שעות של מאבק בלהבות, הצליחו צוותי הכיבוי להשתלט על האש ולכבות אותה, והאירוע נגמר ללא נפגעים וללא נזק ליצירות שבמוזיאון.

מוזיאון ישראל ניצל: צוותי כיבוי השתלטו על שריפת הענק
צוותי הכיבוי טוענים שידיהם נכבלות: "אם אין סכנה לחיי אדם - שהכל יישרף"

כעת, שירותי כבאות והצלה חוקרים חשד להצתה בשטח המיוער הסמוך למוזיאון ישראל, בעקבות עדויות של אזרחים שהשריפה התחילה במספר מוקדים במקביל. חוקר שריפות אימת את הדיווחים, אך חשוב להדגיש כי המוקדים כולם לא היו בשטח המוזיאון, אלא באזור סמוך אליו ממנו התפשטו הלהבות. ככל שיעלה שאכן מדובר בהצתה מכוונת יועבר החומר למשטרת ישראל. המשטרה מיודעת בפרטי החקירה, ומסרה כי הנושא נמצא בבדיקה.

גורמים שמעורבים בפרטים מציינים כי רצף השריפות בירושלים, בצפון ובאזורים נוספים מעלה חשד לשובו של טרור ההצתות כפי שנחשפנו אליו לפני מספר שנים. טרור הזה מהווה סכנה ברורה לחיי אדם, וכן גורם לנזק קשה לשטחים הפתוחים והמיוערים בכל רחבי המדינה.

שריפה שפרצה בקצרין בעקבות פגיעת רקטה (צילום: סמדר יאיר)
שריפה שפרצה בקצרין בעקבות פגיעת רקטה (צילום: סמדר יאיר)

כתבנו הצבאי אבי אשכנזי פרסם אתמול כי בחזית הצפון חיזבאללה משתמש באופן הולך וגובר בהצתות של שטחים נרחבים ככלי נשק. "יש מלחמת אש", אמר בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, "אנחנו רואים המון שריפות שפורצות בכוונה לחשוף מצבורי נשק ותחמושת בצד הלבנוני ובצד השני מנסים לשבש את שטחי הכינוס של צה"ל – סוג של מלחמת אש, שפוגעת בצפון הירוק, שכעת צובע את עצמו בצבעי שחור ופחם וחבל שכך".

ליאת רון פרסמה אתמול בוואלה כי הנחיות צה"ל בצפון מונעות כיבוי של חלק מהשריפות, כדי לצמצם את הסיכון לחיי הכבאים מירי חיזבאללה. "מבחינת צה"ל, אם אין סכנה לחיי אדם, שהכל יישרף", אמר בכיר בכיבוי והצלה, "בחוק הכבאות כתוב, שאנחנו צריכים להציל חיי אדם ורכוש, ובגלל ההנחיה של כוחות הביטחון, יש שריפות שלמות שאנחנו לא מכבים".