מצעד הדגלים יתקיים מחר (רביעי) בירושלים, והוא אחד הימים המתוחים ביותר בבירה בכל שנה – והשנה במיוחד. גורם בכיר במחוז ירושלים אמר בביטחון רב בשיחה עם "מעריב" כי "אף ארגון טרור לא יכתיב את סדר היום במדינת ישראל".

לדבריו, "אין במשטרה חשש, ממש כפי שלא חששנו בחודש הרמדאן, במרתון ירושלים, או מצעד הגאווה. אנחנו רואים את האתגרים של תקופת המלחמה ולכן ניתן מענה משמעותי מבחינת כוח אדם".

"השלמנו את ההיערכות באופן סופי, לא התבצעו שינויים והחל ממחר שעות ארוכות לפני תחילת צעדת הדגלים, ייפרסו כוחות גדולים מאד של משטרה בעיקר במטרה למנוע חיכוכים. לשם כך המערך שלנו יתפרס כבר שעות לפני האירוע על מנת למנוע אפשרויות לזליגה של ציבור כזה או אחר למטרת חיכוכים ופרובקציות". 

מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

מה לגבי החשש מגורמים קיצוניים משני צידי המתרס שלא יעוררו פרובקציות?
"כפי שציינתי, יש פה אירוע שמתנהל לאורך שנים ארוכות בדיוק באותו מתווה ויש לו מארגנים, שקיבלו מאיתנו הנחיות. בהודעה שלנו הבהרנו באופן חד משמעי כי כל מי שינסה להפר את הסדר יטופל במלוא החומרה ולא משנה מאיזה צד הוא.

"בכל מקרה שבו יתגלה חריג לרבות ניסיון לעורר פרובקציות, אלימות, הקנטות או השלכת חפצים כפי ש'קרה בשנים קודמות, ניתן לזה את המענה המיידי ונגיב במלוא החומרה עם הרבה מאד כוחות שנמצאים בכל המוקדים של הצעדה ומסביב".

ומה לגבי ניסיונות הסתה ברשתות?
"יש פעילות כמובן, גם בהיבט המודיעיני ויש גם פעילות של חמ"ל התודעה במרחבי הרשת בהקשר הזה. אני חייב לציין שהתכונה הקיימת נכון לעכשיו נמוכה משנים קודמות היא לא אפסית אבל היא נמוכה ומתבטאת בעיקר בפרסומים ברשתות החברתיות בשטחים, שקוראים להגיע להר הבית בטענה שיהודים מתכוונים לעלות להר הבית בהמוניהם. לא משהו שהוא רוחבי, לא משהו קונקרטי".