היועמ"שית גלי בהרב מיארה החליטה על פתיחת חקירה פלילית נגד ח"כ טלי גוטליב, לאחר שהאחרונה חשפה את זהותו של בעלה של פעילת המחאה שקמה ברסלר - שמשרת בתפקיד רגיש בשב"כ. כך פרסם הערב (שלישי) אביעד גליקמן בחדשות 13.

ח"כ גוטליב התראיינה הערב לערוץ כנסת, שם עמדה מאחורי החלטתה לחשוף את זהותו - אף שמהלך כזה עלול לגרום לאיום ממשי על חייו. "בטח שזה משנה שמדובר בבעלה של ברסלר", אמרה. "זה ההקשר של הדברים והוא חשוב, אם נדמה למישהו שמה שאני עושה זה לא למען מדינת ישראל".

בהמשך כינתה את היועמ"שית "פיון של השמאל", על אף שמונתה על ידי שר המשפטים לשעבר גדעון סער שכזכור היה חלק ממפלגת הליכוד וכיום עומד בראש מפלגת "הימין הממלכתי". בנוסף, היא קראה ליועמ"שית לפתוח בחקירה נגד יאיר גולן, בשל קריאותיו ל"המרדה", למרות שכזכור - גולן הוא אזרח פרטי ולא חבר כנסת.

האירוע המדובר שבגינו תיחקר גוטליב, הוא ציוץ שפרסמה בתחילת המלחמה שבו הדהדה מסרים בלתי מבוססים של אתר הקונספירציות "עדנה קרנבל". בציוץ כתבה כי המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר, ימים לפני התופת".

חכ טלי גוטליב בכנסת  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חכ טלי גוטליב בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גוטליב הודיעה כי לא תתייצב לחקירת המשטרה, מכיוון שעומדת לה חסינות מוחלטת בנושא. החסינות עליה מדברת גוטליב עוסקת בפעולות שביצעה במסגרת תפקידה כחברת כנסת, ואינה ניתנת להסרה. עם זאת, יתכן ותצטרך גוטליב לשכנע את היועמ"שית כי חשיפת מידע סודי היא אכן חלק מתפקידה כחברת כנסת מן המניין. 

"רשמו בפניכם אין לי כל כוונה להתייצב לחקירה", הבהירה גוטליב בציוץ ברשת X. "אין כל מקור סמכות לחייב אותי להיחקר מקום בו החסינות שלי היא מפני כל הליך פלילי הכרוך במעשה או אמירה למען ובמסגרת מילוי תפקידי. שמחתי להבהיר. צר לי לאכזב".