מלחמת חרבות ברזל: בית המשפט המחוזי בתל אביב קיצר הבוקר (רביעי) את הצווים שהוציא שר התקשורת שלמה קרעי לסגירת ערוץ אל ג'זירה בעשרה ימים, והם יפוגו ביום ראשון הבא. כלומר, בעוד 35 ימים ערוץ אל גזירה ישוב לפעילות בישראל.

פוטין משך בחוטים: הסרטון של החטוף לא התפרסם במקרה | ג'קי חוגי
דיווח חריג: קבוצת חמושים פתחה באש על השגרירות האמריקאית בביירות

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה "בית המשפט המחוזי התיר פגיעה בחופש הביטוי בתקופה שבה הוא הכי דרוש. גם אם קו הסיקור של אלג'זירה עוין לישראל, ומכעיס ישראלים רבים, הדרך להתמודד עם כך היא בביטוי נגדי ולא בהשתקה, ובטח לא בפגיעה גורפת בשידורי הערוץ.

הסנקציות פוגעות קשה בחופש הביטוי, אך הן לא אפקטיביות למניעת פגיעה ממשית בביטחון המדינה, וזה בפני עצמו חושף שהתכלית היא לא ביטחונית. בית המשפט קיצר את הצווים והם יפקעו בעוד 5 ימים. נשקול הגשת ערעור אם הצווים יוארכו.

באגודה הוסיפו כי במקביל תלויה ועומדת עתירה לבג"ץ בדרישה לפסול את החוק המאפשר הטלת סנקציות על ערוצים זרים בטענה כי הוא פוגע באופן שאינו מידתי בדמוקרטיה ובחופש הביטוי. בעתירה זו התקיים שלשום דיון וראש ההרכב השופט עמית ציין בדיון שישקלו להוציא צו על תנאי ולהרחיב את ההרכב".

כזכור, לפני כיומיים בג"ץ דן בעתירתה של האגודה לזכויות האזרח, בה דרשה האגודה לבטל את "חוק אל-ג'זירה" (חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה) המאפשר לעצור פעילות של ערוץ זר המסכן את ביטחון המדינה, בכפוף לחוות דעת של גופי הביטחון. מאז שהחוק עבר, הוחלט לעצור את שידורי אל-ג'זירה בישראל.

באגודה לזכויות האזרח טענו כי החוק עושה "שימוש ציני בתכלית הביטחונית", וכי מטרתו היא לפגוע בעיתונות ולהחליש את כוחה, תוך הפעלת לחצים על ממשלת קטאר, הנמצאת בקשרים הדוקים עם ארגון הטרור הרצחני חמאס.

אמנון אברמוביץ' מצוטט באל ג'זירה (צילום :רשתות ערביות)

השופט יצחק עמית הסכים במהלך הדיון לטענה כי החוק פוגע בחופש הביטוי, אך השופט אלכס שטיין טען כי גם בחוקים אחרים יש סמכויות רחבות הפוגעות בזכויות הפרט, ולכן יש מנגנונים לפיקוח של בית המשפט. כזכור, ב"חוק אל ג'זירה" מצריך אישור של בית המשפט וסגירת הערוץ הזר מוגבלת בזמן קצר.