התפתחות דרמטית בחקירה המנהלת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה , המכונה "ניקיון יסודי" ובמרכזה חשד לשחיתות ציבורית בשלוש רשויות מקומיות בהן תל אביב, רחובות ואשקלון. אתמול (חמישי) חתמו חוקרי היחידה באישור הפרקליטות , על הסכם עד מדינה עם אחד החשודים המרכזיים ששמו ומעורבותו קשורים בעבירות מול שלוש הרשויות שעניינן נמצא בחקירה. בית משפט השלום בראשון לציון הטיל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי זהותו של עד המדינה  .

משרדי להב 433 (צילום: אבשלום ששוני)
משרדי להב 433 (צילום: אבשלום ששוני)

נבהיר כי שלשום הוארך מעצרם של שניים מהחשודים המתייחסים לרחובות ואשקלון עד ליום ראשון ושני הקרוב ועוד קודם לכן הוארך מעצרם של 12 חשודים הקשורים לעבירות שבוצעו בעיריית תל אביב. 

כידוע, תחילתה של החקירה הגלויה לפני כשבועיים עם מעצרם של חמישה עובדים בהם בכירים באגף התברואה בעיריית תל אביב וכן מעורבים נוספים חלקם קשורים לארגון פשיעה גדול והאחרים לכנופיית פשע באזור תל אביב יפו, ששמם נשמר לביצוע עבירות חמורות של שוחד, הטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וכן שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקפים הנאמדים במאות מיליוני ₪.

נציין כי עוד קודם לכם במסגרת חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים עלה חשד כבד לפיו  אותם גורמי פשיעה חברו אל חברות ניקיון גדולות, דאגו באמצעות גורמים בעיריית תל אביב, להטות מכרזים ולדאוג לאינטרסים של אותן חברות כל זאת בתמורה לשוחד וטובות הנאה. עוד עלה כי המעורבים עשו שימוש כאמור בחשבוניות הפיקטיביות ובכך הלבינו הון והעלימו הכנסות בסכומים עצומים.

במהלך השבוע האחרון נרשמה התפתחות באותה חקירה ולפיה, אותן עבירות חמורות התבצעו באמצעות עובדים ובכירים גם בעיריית רחובות וגם בעיריית אשקלון כאשר חלק משמעותי מאותם גורמי פשיעה ומעורבים שתיווכו בין הצדדים , פעלו גם ברשויות אלו ודאגו לאינטרסים לכאורה של אותן חברות ניקיון ותברואה גדולות.

גם כאן עלה כי במסגרת הפרשה המעורבים עשו שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקפים הנאמדים במאות מיליוני שקלים. כאמור היום נחתם הסכם עם עד מדינה ששפך אור על הפרשה והשלים לחוקרים לא מעט פרטים עלומים בנוסף לאישוש וביסוס תשתית ראייתית לגבי מרבית החשדות המיוחסים למעורבים.

בראשית השבוע יובאו חלק לא מבוטל מהחשודים לבית משפט השלום בראשון לציון שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בפעם השלישית. החקירה נמשכת.