סערה גדולה התעוררה אמש, לאחר שד"ר אודי בהרב נעצר במהלך ההפגנה בקפלן, זאת בעת שהעניק טיפול רפואי לאחד המפגינים במקום. היום (ראשון) הוא התראיין בכאן רשת ב', וסיפר על החוויה הקשה. 

דיווח דרמטי: נועה ארגמני הוחזקה ע"י אחד מעורכי אל ג'זירה
יחזקאלי טוען: אתמול נפל דבר - תושבי עזה קמו למחירון חדש לגבי החטופים

"מה שקרה שם זה חצו קו אדום ענק. אני שייך לקבוצה גדולה של אנשי בריאות ובריאות הנפש שמאוחדים יחד", סיפר והוסיף: "לקראת סיום ההפגנות שזה שלב העימותים, אנחנו עוברים להיות בקו הקדמי כדי לראות מה קורה. כדי שחס חלילה אם יש נפגעים, והיו, להגיש עזרה. אני ירדתי מגשר הקריה, ועל המדרכה עמדה שורה של חיילי מג"ב, והתחילו לדחוק את האנשים על המדרכה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא תיאר את הרגעים הקשים, שבהם הותקף: "ראיתי אישה נופלת במרחק של 10 מטרים לפניי, היא הייתה שכובה על הרצפה. אני הולך עם פנס ראש בצבע אדום שזה סימון מקובל לרפואה, ועם אפוד שעליו כתוב 'צוות רפואי'. רצתי לעזרתה, היא שכבה על הרצפה, עם הראש מוטה לברכיים. ואני גוהר אליה, ולוחש לה שאני ד"ר אודי בהרב. שאלתי אותה האם היא נפגעה, ואלו המילים שהספקתי לומר. לפתע, הרגשתי חבטה עצומה ונחבלתי. 

פרשתי את הידיים באופן אינסטינקטיבי, ואז הם צעקו 'אתה תקפת שוטר'. עניתי להם - אתם משוגעים. לקחו אותי למשאית העצורים ושם אמרו לי שאני עצור באשמת הפרעה לסדר ותקיפת שוטר. עד שלוש לפנות בוקר  היינו בתוך האוטובוס עם קבוצה גדולה של עצורים נוספים. חיכינו כל אחד בתורו להיחקר. אין לי שום זיכרון בקטע הזה, מהרגע הזה שהם גלגלו אותי והשכיבו אותי על הגב. הדבר היחיד שיש לי בזיכרון זו שוטרת עומדת מולי עם אגרוף מונף מכוון לפרצוף שלי".

מעצר בהפגנה לשחרור החטופים 8.6.24 (צילום: יעל גדות)
מעצר בהפגנה לשחרור החטופים 8.6.24 (צילום: יעל גדות)

בשלב זה של הריאיון, החל לדבר גד"ר יאיר הופמן שנכח גם הוא במקום, לתאר את שראה: " ראיתי את אודי רץ לעבר איזשהו אירוע, רצתי אליו להיבן מה קרה לו, וראיתי שהשוטרים תופסים אותו מכל הכיוונים. אמרתי להם - האיש בן 71, הוא פוסט טראומתי מ-73', תבינו מה אתם עושים, ולא הקשיבו לי. פשוט דחפו אותי הצידה. ראיתי בזווית העין שאודי רץ לעזור למשהו. בא שוטר והחל לגורר אותי לכיוון קהל המפגינים, וגם את הנפגעת שאודי טיפל בה עצרו. 

משטרת ישראל, במקום לפנות לי מרחב, במקום לפנות את האנשים ולתת לי לטפל בה, להפך, הם רק סגרו עליי. אחר כך האשימו אותי בתקיפה של השוטרים. אנחנו רוצים לעזור לכל אדם באשר הוא אדם, אנחנו בעד כבוד אנושי בסיסי. אין לנו שום עניין להתעמת לא עם המשטרה ולא עם שום גורם אחר.

מעצר בהפגנה לשחרור החטופים 8.6.24 (צילום: אבשלום ששוני)
מעצר בהפגנה לשחרור החטופים 8.6.24 (צילום: אבשלום ששוני)

ואני מייחלים ואני בטוח, שאנחנו נגיע ליום הזה, שנוכל לשמוח יחד בארץ. אנחנו באים להפגנות האלה כדי לעזור לכולם, כולל לשוטרים. בשביל זה למדנו רפואה, זה הייעוד שלנו. זה מה שנמשיך לעשות גם בעתיד, רופאים ואנשי טיפול כולנו עובדים יחד למען המטרה הזו - שהמדינה תהיה יותר טובה". 

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע על רקע הפגנה בלתי חוקית שהתרחשה בצומת עזריאלי בת"א, לאחר קרות האירוע נפתחה חקירה במח"ש והחומרים הועברו לטיפולם".