שופטי בג"ץ דחו את עתירת התנועה לטוהר המידות להורות על חקירה או בדיקה נגד שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, לאחר קביעה כי אי המענה של היועצת המשפטית לממשלה לא חרגה באופן קיצוני ממשך הזמן הראוי.

פרסום ראשון: סוכל אירוע פלילי חמור בצפון
"חצו קו אדום ענק": הרופא שהותקף בקפלן מדבר ויוצא נגד המשטרה

העתירה הוגשה בשל הפרסומים לפיהם עמותת בית יעקב מכרה קרקע לנכדתו של גולדקנופף ששימש כמנהל של בית יעקב. על פי הפרסומים, המכירה בוצעה תוך הגשת דיווח כוזב לרשם העמותות וללא דיווח על קשרי המשפחה של השניים.

במשך כשנה וחצי התנועה לטוהר המידות פונה בעניין ליועצת המשפטית לממשלה, אך מבלי שהיועצת המשפטית לממשלה הכריעה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד גולדקנופף או לא. בעקבות כך, התנועה לטוהר המידות הגישה את העתירה לבג"ץ.

בעתירה נטען כי יש להורות על פתיחה בחקירה נגד גולדקנופף, בין היתר בשל החשש מהתיישנות העבירות וכן "בשל קיומה של עננה פלילית המרחפת מעל ראשו של שר בממשלת ישראל בעיצומה של מלחמה, עננה שיש בה לפגוע באמון הציבור".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, השופט יצחק עמית דחה את העתירה, וקבע כי "אכן חלף זמן בלתי מבוטל מאז הגשת התלונה והפנייה של העותרת למשיבים, ויש להצר על כך שטרם התקבלה החלטה. אולם, לא נראה כי משך הזמן שחלף עולה עד כדי חריגה קיצונית ממשך הזמן הראוי, באופן המצדיק קבלת הסעדים המבוקשים".

השופט עמית הבהיר כי "משך הזמן הראוי והסביר משתנה ממקרה למקרה וייקבע בהתחשב בנסיבות הפרטניות, ובהן מורכבות ההחלטה שעל הפרק, השלכותיה וכיוצא באלה", והוסיף כי "ברמת העיקרון, אין בכך לשלול ביקורת שיפוטית, ככל שהטיפול מתארך מעבר למידתו ומעבר לזמן הסביר הנדרש".