למרות הטענות הקשות נגדו וההחלטה החריגה של הוועדה לדון מחדש במינויו כשבועיים לפני השבעתו לפני נשיא המדינה, עורך הדין סמי ישראל החליט שלא למשוך את מועמדותו לכס שיפוט בבית משפט השלום באילת.

לאור החלטתו של עורך הדין סמי ישראל שלא למשוך את מועמדותו אלא להגיב לטענות נגדו באופן קונקרטי, הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ביום חמישי ותדון בשאלה האם הוא ראוי להיות שופט במדינת ישראל.

"הסתיר מידע": האם מינוי שופט ייעצר ברגע האחרון? | פרסום ראשון
לאחר הפרסום ב"מעריב": ההחלטה למנות שופט תיבחן השבוע מחדש

זכור, לאחר פרסום "מעריב" אודות עתירה של עמותת 'חוקתי' נגד מינויו של ישראל לתפקיד, הוועדה לבחירת שופטים הודיעה לבג"ץ כי החליטה לדון מחדש בעניינו של ישראל. בעתירה נטען כי ישראל הסתיר מהוועדה לבחירת שופטים דו"חות של רשם החברות ומבקר המדינה, אודות כהונתו בייעוץ המשפטי של האגודה לתרבות הדיור.

בתגובתו לבג"ץ, ישראל טען כי הוא לא הסתיר מידע מהוועדה לבחירת שופטים, מכיוון שהפנייה של רשות החברות אל האגודה לתרבות הדיור התרחשה רק בשנת 2019 בעוד הוא הגיש את מועמדותו לכס שיפוט כבר בשנת 2015.

עו"ד שמעון שמואלי מעמותת 'חוקתי' שהגישה את העתירה נגד מינוי ישראל, מציין כי בשאלון האישי עליו חתם ישראל, הוא התחייב לעדכן את הוועדה לבחירת שופטים על כל עניין משמעותי בעניינו ולפיכך היה צריך לעדכן את הוועדה על שינויים מאז השאלון שנערך לפני תשע שנים ועד ההחלטה למנות אותו לתפקיד לאחרונה. ישראל ביקש מבית המשפט לשקול להטיל חיסיון על ההליך בשל הפרסום באתר מעריב, אך השופט אלכס שטיין דחה את בקשתו.