על רקע אי פתיחה בחקירה ע״י היועמ״שית נגד יאיר גולן בגין המרדה, מבקש השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לעלות לוועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח״כ יצחק קרויזר לפיצול תפקיד היועצת המשפטית לממשלה, הקובעת כי היועצת המשפטית אינה עוד אחראית על התביעה במדינת ישראל וסמכות זו תוענק בלעדית לראש התביעה, פרקליט המדינה. שר המשפטים, יריב לוין מתנגד להעלת הצעת החוק לוועדת שרים לענייני חקיקה.

"משרת את נתניהו ופוגע בישראל": הבכיר לשעבר מנתח את מניעי רה"מ
אחרי שכינה אותו "איש עלוב", השר לשעבר והאב השכול חשף מה נתניהו אמר לו

השר בן גביר: ״המגננה של היועמ״שית על יאיר גולן מלמדת כי מוסד הייעוץ המשפטי מוטה, בפרט היועמ״שית הנוכחית.  זה בלתי נתפס, אדם שאפילו אין לו חסינות, מאיים בהמרדה וקורא וסרבנות היועמ״שית יושבת רגל על רגל מבלי לעשות כלום. הזוי מכל צורה שהיא״.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי ״מטרתו העיקרית של חוק זה היא להבטיח את עצמאותה המוחלטת של התביעה הפלילית כמוסד מעין שיפוטי החף משיקולים מוסדיים זרים. בכך מבקש חוק זה להבטיח אמון מרבי של הציבור במוסד התביעה הפלילית.

איתמר בן גביר על פרישת בני גנץ (צילום: ללא)

מכיוון שמוסד היועץ המשפטי לממשלה אמון, מעצם תפקידו, על אינטרסים נוספים על אלה של תביעה פלילית, מבקש חוק זה להפריד בין מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה לבין מוסד התביעה הכללית״. יצוין, כי הצעת חוק זו ודומות לה, הונחו על שולחן הכנסת בכל אחת מהכנסות הקודמות בעשור האחרון.