המשטרה חוקרת חשד לעבירות של שוחד והטיית משחק כדורגל, זאת בהמשך למידע מודיעיני שהתקבל לאחר סיום משחק שהתקיים בין קבוצות אום אל פחם לבני יהודה ת״א במחזור הנעילה של הליגה הלאומית, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. 

המשחק שנערך במקביל למשחק של עירוני טבריה מול מכבי הרצליה, קבע את זהותה של העולה השנייה לליגת העל. במהלך המשחק שנערך באצטדיון השלום באום אל פחם, הכתומים הובילו 0:5 בזכות בליץ אדיר ובין הדקה ה-39 ל-60 נכבשו ארבעה שערים נוספים. אום אל פחם נותרה גם בעשרה שחקנים בעקבות הרחקת בלמה הברזילאי מרקוס דניז. 

בני יהודה (צילום: פלאש 90)
בני יהודה (צילום: פלאש 90)

ההתאחדות כדורגל היא זאת שהעבירה את המידע לאחר שידעה עוד קודם לכן על ההתרחשויות מאחורי הקלעים. החשד הוא שדניז, בהנחיית בהנחיית הגורמים הממונים עליו, דאג לצאת מהמשחק. חוץ ממנו נחקרו שחקנים נוספים ובעלי תפקידים. במשטרה נערכו להארכת מעצרו של השחקן, אולם ביום ראשון התקבלה ההחלטה לשחררו בתנאים מגבילים. 

מהתאחדות לכדורגל נמסר כי ״אנו מפעילים מעקבים ומנהלים בדיקות אכיפה ומניעה שונות באמצעות חברת החקירות לאורך כל העונה וביתר שאת בתקופה האחרונה. החומר הרלוונטי הועבר למשטרת ישראל כחלק ממאבק בלתי מתפשר לשמור על טוהר הספורט. נמשיך לשתף פעולה בכל דרך כדי להבטיח הגעה לחקר האמת״.