במסגרת תיקון פקודת המשטרה, פרקליטות המדינה פנתה היום (שישי) לבג"ץ, וביקשה לצרף לעתירה נגד תיקון פקודת המשטרה את המכתב שנשלח ע"י המפכ"ל יעקב שבתאי ליועמ"שית. במכתב, יצא שבתאי נגד התנהלות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. 

"במכתב האמור, פנה מפכ"ל המשטרה ליועצת המשפטית לממשלה והביא לידיעתה מספר אירועים בהם נתן השר לביטחון לאומי הנחיות אופרטיביות לדרג מבצעי במשטרה, אגב אירועים קונקרטיים או במהלך התרחשותם. לעמדת משיבי המדינה, מתחייב כי מכתב זה יעמוד בפני בית המשפט הנכבד טרם קיום הדיון העקרוני בשאלת חוקתיות התיקון לפקודת המשטרה והסמכויות שהוקנו בו לשר לביטחון לאומי", נכתב. 

הצפון הפך למדינת מלחמה, ובמרכז החיים מתנהלים כרגיל
בעיניים שלו: סינוואר הגיע למסקנה שאפשר להכריע את ישראל | ג'קי חוגי

עוד הוסיפו כי "האירועים המפורטים במכתב המפכ"ל מהווים, על פי המתואר במכתב, הפרה בוטה של הדין והתערבות פסולה של השר בעבודתה האופרטיבית של המשטרה. פעולותיו האמורות של השר היו אסורות לפני התיקון לפקודת המשטרה, הן עודן אסורות אחריו, והן מנוגדות להחלטות בית המשפט הנכבד".

איתמר בן גביר תוקף את המפכ"ל והיועמ"שית (צילום :ללא קרדיט)

בן גביר עצמו כתב לאחר מכן בחשבון הטוויטר (Xׂ) שלו: "לאורך שנים, שרים מהימין התוו מדיניות אך לא וידאו שהיא מתממשת וכך למעשה הפכו לעציצים. אני לא עציץ, ואני גם מוודא שהמדיניות מתממשת. אמשיך להתוות מדיניות למשטרה ולוודא כי היא מיושמת - בהתאם למנדט הציבורי שקיבלתי ובהתאם לחוק".

לאחר מכן, שחרר השר תיעוד, ובו הוא תוקף בחריפות את המפכ"ל והיועמ"שית: "הפניה השיקרית והמגומגמת של היועצת המשפטית לממשלה ושל המפכ״ל היוצא שבתאי, שכבר הספיק לחזור בו מכל מידי תאריכים לבית המשפט העליון - היא לא פחות מניסיון הפיכה במדינה דמוקרטית. לאורך כל השנים שרים בימין התווה מדיניות, אבל לא בדקו שהיא מיושמת. אני גם מתווה מדיניות, וגם בודק שהיא מיושמת.  אני לא נבחרתי כעציץ. אני אמשיך להתוות  את המדיניות, לברר שהיא מיושמת, זה המנדט הציבורי שקיבלתי".

בסביבתו של השר מתנגדים לטענות ולצירוף המכתב, ומסרו: "השר מתנגד לצירוף המסמך המבוקש. מדובר במסמך שאין לו כל רלוונטיות לדיון ולהכרעה בעתירות שבכותרת. הבקשה לצירופו של המסמך נועדה להבאיש את השר ולהסיט את תשומת הלב מהסוגיה שעומדת להכרעת בית המשפט, והיא - חוקיותו של התיקון לפקודת המשטרה על פי פרשנותו הסבירה".