לילה (בין שישי לשבת) קשה בחברה הערבית, עם שלושה נרצחים תוך שעתיים בלבד. מותו של צעיר בשנות ה-20 לחייו, לאחר שנורה בחנות נרגילות בלוד, בה עבד כמוכר. ביישוב גדיידה מכר נקבע מותם של שני פצועים שהיו מעורבים באירוע ירי. מניין הקורבנות בחברה העברית מאז תחילת שנת 2024 עלה ל-89.

חשד לרצח: נער בן 13 נורה למוות סמוך לבאר שבע

סמוך לשעה 23:00, שוטרי תחנת לוד פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על פצוע ירי תושב לוד בשנות העשרים לחייו שנפצע באורח אנוש ופונה למרכז הרפואי אסף הרופא, שם נקבע מותו. השוטרים מבצעים סריקות אחר מבצעי העבירה לצד איסוף ממצאים בזירה, לבחינת הרקע והנסיבות.

בהערכת המצב מיוחדת, שוטרי מערך המודיעין והחקירות סקרו בפני מפקד המחוז ניצב אבי ביטון את נסיבות האירוע, תמונת המודיעין, הממצאים בשטח וכן פעולות חקירה נדרשות בהמשך. חקירת הרצח הוטלה בשלב זה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה, כאשר כלל המערכים הרלוונטים יעמדו לרשות היחידה החוקרת. 

בנוסף, הנחה מפקד המחוז על פריסה מוגברת בעיר, תוך העצמת האכיפה הממוקדת נגד עבריינים במרחב. איסוף הממצאים נמשך תוך הפעלת כלל האמצעים והיכולות, לבחינת הרקע והנסיבות בחקירה המואצת.

הקורבן הוא איברהים אלחן, הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו, אשר עבד בחנות נרגילות הזאת, אליה המתנקש נכנס וביצע ירי. החוקרים מנסים לבחון האם אלחן היה היעד לחיסול, שכן הוא אינו מוכר למשטרה לפחות לא עד האירוע הנוכחי. נפתחו סריקות אחר החשוד שנמלט מהמקום.

במקביל, בערך בשעה 00:45, התקבל במשטרה דיווח ראשוני על אירוע ירי ביישוב גדיידה מכר שבצפון. כחצי שעה לאחר מכן, נקבע מותם של שני פצועים אשר היו מעורבים באירוע, אשרף ואמיר בסל, בני דודים צעירים בשנות ה-20 לחייהם.