עורך הדין שחר בן מאיר עתר לבג"ץ בדרישה כי עלות ההוצאות העודפות שמדינת ישראל משלמת על אבטחתו של יאיר נתניהו בחו"ל "הנובעות מכך שהחליט להתגורר באופן קבוע מחוץ לישראל" – תושתת על יאיר נתניהו.

בעתירה נכתב כי "בחודש אפריל 2023 או בסמוך לכך החליט יאיר נתניהו לעבור ולהתגורר במיאמי שבארצות הברית. ככל הידוע לעותר, יאיר נתניהו אינו בעל אזרחות של ארה"ב או עסקים בארה"ב, והוא כל הנראה מתגורר בנכס השייך למקורב למשפחתו". עוד נאמר כי נתניהו הצעיר אינו עובד במיאמי או נמצא של למטרת לימודים או שליחות מטעם מדינת ישראל. 

על פי העתירה, אבטחתו של יאיר נתניהו התייקרה בכ-107,000 ש"ח בכל חודש בשל אבטחתו בחו"ל. "עלות זו נובעת מעלות הטיסות הלוך וחזור למקום האבטחה, עלות שכירת בית בחו"ל למגורי המאבטחים ועלות הוצאות אש"ל נוכח השהות של המאבטחים בחו"ל. עלות זו אינה קיימת בעת שהמאובטח נמצא במדינת ישראל".

"מלך הקונספציה": יאיר נתניהו שוב מעורר סערה
בצל היממה הקשה: יאיר נתניהו הצטלם בחדר כושר, ברשת זעמו

בעתירה נטען כי ליאיר נתניהו אין זכות קנויה לקבל שירותי אבטחה ללא תשלום מצידו בהיותו בחול, ולכן עליו לבחור בין מימון תוספת העלות של שירותי האבטחה בחו"ל בעצמו, לבין חזרה להתגורר במדינת ישראל. "אין ליאיר נתניהו זכות קנויה או בכלל כי המדינה תישא בתוספת תשלום בגלל הרצון שלו להתגורר מחוץ למדינת האזרחות שלו", נכתב בעתירה.