היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שיגרה היום (שלישי) לבג"ץ את עמדת המפכ"ל יעקב שבתאי, על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, לאחר הדיון שהתקיים מוקדם יותר בסוגית "חוק בן גביר", שעשוי להגביר את מעורבותו של השר בפעולות המשטרה. 

"בעמדה, מבקש המפכ"ל לקבוע כי השר לביטחון לאומי אינו יכול לעסוק בארבעה נושאים מרכזיים", נמסר בהודעה מטעם היועמ"שית. עוד נכתב: "לפי דרישת המפכ"ל, לשר יהיה אסור להתערב באירועים קונקרטיים של המשטרה, לשר יהיה אסור להתערב אופן הקצאת כוחות המשטרה, ייאסר על השר ליצור קשר עם דרגי השטח במשטרה והוא יהיה מחויב לאשר את המינויים במשטרה שייקבעו על ידי המפכ"ל, למעט במקרי קיצון".

פלונטר הכטב"מים בצפון: זו הסיבה שמקשה על צה"ל להתמודד עם האיום
מאחורי גבו: האם זה התרגיל שמארגנים החרדים לנתניהו?

בן גביר עצמו, השיב לדברים: "המסמך שהגיש המפכ"ל היוצא לבג"ץ בו הוא כביכול "חרד" מהשינויים בפקודת המשטרה הוא לא יותר מהצגה מגוחכת. במשך השנה האחרונה המפכ"ל השתדל ככל יכולתו, גם אם לא בהצלחה רבה, לממש את מדיניותי כשר לביטחון לאומי ולהיענות לבקשותיי". 

בחודשיים האחרונים, על רקע סיום תפקידו ורצונו להיות חלק ממחנה כוח קפלן, החל להפוך לעומתי כלפיי, באמצעות החנפה ליועמ"שית ותת תפקוד במילוי תפקידו. אלו פני הדברים וכך יש להתייחס אליהם".

בפתח הדיון היום, אמר שבתאי: "באתי לכאן בחשש כבד לעתידה של משטרת ישראל כמשטרה מקצועית א פוליטית בלי מעורבויות כאלה ואחרות הכוונה שלי הייתה פה לייצג את משטרת ישראל אני לא בא פה בתור פרסונל כרגע מול שר כזה או אחר אלא פשוט להציג את עמדתנו כמשטרה והמשמעויות וההשלכות של מה שהחוק הזה הגדלת הסמכויות עשויות להשפיע על הדמוקרטיה במדינת ישראל".