עורך הדין נתי רום ביקש היום (רביעי) מבית המשפט לעדכן את תביעתו נגד המשטרה, ולהוסיף לה עילת לשון הרע בעקבות הודעה של המשטרה לתקשורת. תביעתו של רום בגין טענתו למעצר שווא עמדה על 75,0000 ש"ח וכעת הוא מבקש להעלות את הסכום ל-125,000 ש"ח.

לפני שלושה חודשים הגיע עו"ד נתי רום מארגון חוננו לתחנת המשטרה בנתיבות לתת ייעוץ משפטי למוחים שנעצרו במחאת כרם שלום אשר הובאו לתחנה. לאחר שדרש משוטרי התחנה לתת לעצורים את מלוא זכויותיהם, הוא נעצר וזאת לטענתו בניגוד לחוק. לאחר מעצרו הגיש עו"ד רום תביעה כנגד המשטרה בסך 75,000 ש"ח באמצעות עו"ד מנשה יאדו מחוננו. 

לאחרונה עו"ד נתי רום ביקש לעדכן את תביעתו, וטען כי לאחר פרסום התביעה הוציאה המשטרה הודעה לתקשורת בה טענה כי עו"ד רום הפריע לשוטרים, ניסה להיכנס לחדרם של המוחים המעוכבים בתחנה ואיים על קצין משטרה ובשל כך הוא נעצר. עו"ד יאדו פנה לבית המשפט בבקשה להוסיף לתביעה עילה נוספת בגין לשון הרע וכעת הוא דורש מהמשטרה פיצוי בסכום כולל של 125,000 ש"ח.

פרסום ראשון: חשד שמסמכים יצאו משב"ס שלא לפי הנהלים
כוורת זיקוקים התפוצצה בכניסה לחנות בכיכר המדינה בתל אביב

בכתב התביעה המתוקן הודף יאדו את טענות המשטרה: "הטענה שהתובע ניסה כביכול להיכנס לחדר המעוכבים ועל כן כביכול הוא נעצר היא טענת זדון מובהקת שכן בזמן אמת לא פירשה משטרת ישראל את מעשיו של התובע כאילו ניסה הוא להיכנס לחדר המעוכבים - טענה שאין לא אחיזה במציאות- שכן התובע כלל לא נחקר על אותה האשמה בדיונית שהפיצה המשטרה בגנותו לתקשורת. זו ממש לא הפעם הראשונה שמשטרת ישראל מתגוננת ציבורית על עוולות שביצעה באמצעות הכפשה שקרית של האדם לו נעשה עוול".

עו"ד יאדו מסר: "לא די שהמשטרה עצרה את עורך הדין רום שלא כדין, היא עוד מוציאה את דיבתו רעה בתגובות לפרסומים אודות התביעה שלו נגדה וזו סיבה לכפל תביעה".

עו"ד רום מסר: "אמשיך להילחם בכל כוחי להגנה על זכויות אדם וזכות ההתייעצות עם עו"ד ללא מורא. זכיותיהם של העצורים נמצאות בכרסום מתמיד ואנו לא נרתע להיות להם למגן. מעצרי השווא והפגיעה בזכויות האדם לא יעצרו אותי מלהגן על זכויות עצורים ובפרט בזכויות קטינים. את סכום הפיצויים בתביעה זו אתרום בלי נדר למען השגת הניצחון המוחלט ומניעת הסיוע לאויב בעת מלחמה".

ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה התקבל ואנו נשיב לו כמקובל בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת".