פרסום ראשון: מוסלמי שהשתתף בהתפרעות ענק בהר הבית במהלך חג הרמדאן לפני כשנתיים, במסגרתה כוחות הביטחון הדפו כ-10,000 איש מהר הבית, ירצה כחצי שנה של עבודות שירות וקנס זעום בלבד.

השופט ארנון איתן מבית המשפט השלום בירושלים אמר כי גזר הדין ניתן גם בהתחשב בתקופת מעצרו של הנאשם, קתייבה באחש, שארכה כשלושה חודשים, וכן מעצר הבית בו היה נתון. בנוסף, השופט איתן כתב כי "הנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו בבית המשפט" וכן "הביע צער על מעורבותו באירועים".

גורמים בקואליציה נגד נתניהו: "פגיעה חמורה באינטרס הביטחוני של ישראל"   
המשבר בשיאו: ארצות הברית בצעד חריף נגד רה"מ נתניהו

התפרעויות בהר הבית

בפרקליטות מחוז ירושלים דרשו עונש כבד יותר, בין היתר מכיוון שבאחש השתתף בגל ההתפרעות השני, כך שסביר להניח שהיה מודע להתרחשות אשר כללה יידוי בקבוקי תבערה, זיקוקים, השלכת סלעים ואבנים וארכה מספר שעות.

בגזר הדין, כתב השופט איתן: "האירוע המיוחס לנאשם, הינו אירוע חמור של יידוי שתי אבנים לעבר שוטרים. אמנם בכתב האישום לא צוין האם נגרמה חבלה כתוצאה מיידוי האבנים, ואולם פוטנציאל הנזק הגלום במעשה שכזה הינו גבוה, והוא מצביע על תעוזה והעדר מורא".

השופט איתן הוסיף: "לטעמי, ובניגוד לנטען על ידי ההגנה, אין מדובר באירוע שאינו מתוכנן, שכן יידוי אבנים אל עבר השוטרים, במטרה לפגוע בהם במסגרת התפרעות המונית, מצביע על תכנון וכוונה לפגוע באנשי כוחות הביטחון פגיעה חמורה".

דרישת הפרקליטות הייתה כי בית המשפט יטיל על באחש שנת מאסר לכל הפחות. עם זאת, כאמור, השופט איתן גזר על באחש רק חצי שנה, אותה הוא ירצה בעבודות שירות ולא מאחורי סורג ובריח. בנוסף, ישלם באחש קנס בגובה 2,000 שקלים.

לוחמי משמר הגבול בסיור בהר הבית לקראת הרמאדן (צילום: ג'אמל עוואד פלאש 90)
לוחמי משמר הגבול בסיור בהר הבית לקראת הרמאדן (צילום: ג'אמל עוואד פלאש 90)

בפברואר האחרון, פרסמנו ב"מעריב" כי השופט ארנון איתן גזר את דינה של סונדוס עביד, בת 24 מירושלים, אשר הורשעה בהסתה לטרור וכן בגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי חוק, ההרשעה יכולה להביא למאסר של עד שמונה שנים. עם זאת, השופט איתן קיבל הסדר טיעון שנחתם עם סונדוס עביד ושלח אותה לשנת מאסר בלבד, בניקוי ימי מעצרה. בניקוי שליש, סונדוס צפויה לצאת לחופשי כבר בעוד כחודשיים.

בבוקר השבעה באוקטובר, בעיצומו של מעשי האונס והטבח בתושבי הדרום, סונדוס פרסמה בפייסבוק: "אני לא מאמינה למה שמתרחש!!! החלום הופך למציאות. ברצינות זו פעם ראשונה שאני מתעוררת בלי קפה" והוסיפה סמיילי מחייך עם לבבות בעיניים.

למחרת סונדוס עביד פרסמה פוסט תמיכה במחבל מחמד עמר אלפרוח', שביצע פיגוע דקירה בשער הפרחים בירושלים, בו כינתה אותו: "השהיד הגיבור שלנו".

השופט ארנון איתן קבע כי לאחר ששקל "את חומרת העבירות, את מתחם הענישה הנוהג, את לקיחת האחריות וההודאה באשמה", עונשה של סונדוס עביד יהיה שנת מאסר אחת בלבד וכן קנס מגוחך בגובה של 1,500 ש"ח.