היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לא תייצג את שר המשפטים יריב לוין בדיון בנוגע לצו על תנאי שהוצא נגדו בסוגית מינוי הנשיא לבית המשפט העליון. לוין עצמו לא עודכן על כך רשמית, ובסביבת היועמ"שית אומרים כי העניין עוד לא סגור סופית. עו"ד ציון אמיר ייצג את לוין בעתירה.

כזכור, לפני כשבוע בג"ץ הוצא צו על תנאי נגד החלטת לוין שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לבחירת נשיא לבית המשפט העליון. לוין לא מכנס כעת את הוועדה בשל מחלוקת לגבי שיטת המינוי לנשיא בית המשפט העליון. לוין מעוניין שלא למנות נשיא לפי שיטת הסניוריטי, בעוד השופטים, נציגת האופוזיציה ונציגי לשכת עורכי הדין מעוניינים בכך.

חוזרים למקורות: הצעד הדרמטי של השב"כ לאחר הטבח בעוטף
אחד ממנהיגי המחאה מסמן: זה הצעד הבא שלנו נגד ממשלת נתניהו

לוין נמצא במיעוט, יחד עם השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר. הנשק היחיד שנמצא בידיים של לוין, הוא קביעת סדר היום של הוועדה. במידה ומינוי נשיא לבית המשפט העליון יעלה, השופט יצחק עמית ימונה לתפקיד ברוב של שישה לפחות.

מחאה מול ביתו של שר המשפים יריב לוין. באדיבות מחאת המילואימניקים אחים לנשק (צילום :מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

לוין לעומת זאת מעוניין למנות לתפקיד נשיא את שופט העליון היחיד שאתגר את שיטת הסניוריטי וקרא עליה תגר באופן פומבי: השופט יוסף אלרון. אלרון היה חבר בוועדה לבחירת שופטים, ופרש ממנה בעת שהציג את מועמדותו לנשיאות העליון. לראשונה, שני שופטים מתמודדים על התפקיד.

בין אלרון לעמית ישנו 'דם רע' עוד מהימים בהם כיהנו יחד בבית המשפט המחוזי בחיפה. עמית מונה לעליון ראשון, ולפי פרסומים שונים הוא ניסה לבלום את מינויו של אלרון לבית המשפט העליון.

מי שהתעקש על מינויו של אלרון הם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד וראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. אלרון מעוניין לעמוד בראש הרשות השופטת, ושר המשפטים יריב לוין מעוניין לבטל את שיטת הסניוריטי שהשתרשה. בין השניים יש מפגש אינטרסים, אך כעת בג"ץ הוציא צו על תנאי בו נדרש לוין להסביר מדוע לא ימונה נשיא לעליון. במידה ולוין לא ישכנע את השופטים, בג"ץ יורה על כינוס הוועדה לבחירת שופטים לצורך בחירת נשיא לעליון - ויצחק עמית ייבחר לתפקיד.