במהלך סוף השבוע, המשטרה נערכה לקראת המחאות הערב (שבת) מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה ובירושלים. תרגילי שטח של לוחמי מג"ב התבצעו בצמוד לגדרות האבטחה. 

הפגנה של מטה משפחות החטופים בקיסריה (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
הפגנה של מטה משפחות החטופים בקיסריה (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

תחילה עלתה סברה כי מדובר בטירונים של צה"ל ומיד נמתחה ביקורת על כך שעושים שימוש בצבא כדי לאבטח את ראש הממשלה, אלא שאז התברר כי מדובר בלוחמי מג"ב שסיימו את ההכשרה.

הפגנת משפחות החטופים מול בית נתניהו בקיסריה (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
הפגנת משפחות החטופים מול בית נתניהו בקיסריה (צילום: באדיבות מטה המשפחות)

במשטרה הודפים את הביקורת ומסבירים: "מג"ב משולב במסגרת הפעילות השוטפת של משטרת ישראל וכחלק בלתי נפרד ממנה מעבר להגדרתו כמשמר הגבול האמון על הגבולות. כבר שנים שיחידות מג"ב שלימות מסופחות לכל מחוז במשטרת ישראל, על פי הזמנה של מפקדי המחוזות, המרחבים והתחנות".

נתניהו נגד המפגינים: "מיעוט קיצוני שממומן בכסף בכמויות דמיוניות"

הפגנות מול בתי נתניהו בקיסריה ובירושלים: "לא נשתוק עד שיוחזר המנדט"

לוחמי מג''ב ושוטרים (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי מג''ב ושוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

עוד הוסיפו גורמים במשטרה: "מכורח תפקידם לוחמי מג"ב אמונים בין היתר על סיכול ומניעה של אירועי פח"ע , עבירות פליליות חמורות לרבות במגזר הערבי וכאמור טיפול ומניעה של הפרות סדר וחיכוך בין קהלים. כך קרה בקפלן, כך קורה בבאר שבע, כך בחיפה, כך בירושלים וכך גם בקיסריה".

המחאה נגד הממשלה (צילום: אריק מרמור)
המחאה נגד הממשלה (צילום: אריק מרמור)

לסיכום נאמר כי "ישנם שמנסים להתסיס ולהלהיט את האווירה, להכפיש את פעילות מג"ב והמשטרה ולייחס אירועים שלא קיימים כדי למנוע נוכחות משטרתית מוגברת במטרה לסכל הפרות סדר במחאות. משטרת ישראל נערכת לכל מחאה, בהתאם להערכת המצב".

כזכור, המוני מפגינים השתתפו ביום חמישי האחרון בשתי עצרות מחאה מקבילות מול בתיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה ובירושלים, במסגרת "שבוע ההתנגדות" שמוביל מטה המאבק "חופשי בארצנו". המפגינים דרשו את התפטרותו המיידית של נתניהו וקריאה לבחירות חדשות.

בין הדוברים הבולטים בעצרת בקיסריה היה עמי דרור, יזם הייטק וממובילי המחאה, שאמר: "מכיר אותם! לפני הרבה שנים הייתי ראש חוליית האבטחה שלו. עמדתי לצידו בגני התערוכה שהוא צעק שהם מפחדים. הוא כבר ידע שהפסיד, זה היה ברור לכולם. ידע והמשיך להסית. המסית הלאומי לא מכיר דרך אחרת. כמו אז, נתניהו כבר הפסיד! הוא מבין שאנחנו נלחמים כמו אריה פצוע. הוא מבין שאנחנו נלחמים על האחים והאחיות שלנו שהוא הפקיר! הוא מבין שאנחנו נלחמים על הבית שלנו. הוא מבין שאנחנו נלחמים על מדינת ישראל."

שי קידר, ממובילות תנועת "היום שאחרי" ומפונה מהצפון, תיארה את המצב הקשה באזור: "מאות אלפי דונמים נשרפו בשבועות האחרונים בצפון, בתים, חצרות יערות ושטחים חקלאיים עולים באש והלב שלנו נשרף יחד איתם. ואיפה ראש הממשלה? במשמרת שלו קרה המחדל הנורא של השבעה באוקטובר, מעבירים חוק גיוס בזיוני, שפוגע בנו - משרתי המילואים - ויותר מכך בביטחון של מדינת ישראל. במשמרת שלו מעבירים כספים שאמורים ללכת לעוטף ולצפון - להתנחלויות!"

ליעד סואץ-קרני, חברת ועד מנהל "בונות אלטרנטיבה", פנתה ישירות לנתניהו: "מר נתניהו, אתה כל הזמן אומר לא ידעתי, לא משכו לי בדש, לא אמרו לי, לא חשבתי, אז בוא אני ככה אספר לך משהו, התפקיד שלך זה לדעת! ואם אתה לא רוצה או לא מסוגל, תפנה את המקום למישהו או מישהי שיכולים ורוצים! חייכת והעברת חוק שמפלה בין דם לדם. את מי ניצחת? אתה דופק את העם שלך, אתה הורס את המדינה שלך".