הסנגוריה הציבורית פרסמה הבוקר (ראשון) הודעה חריגה למדי נגד המשטרה ובה הגיבה לראשונה על האלימות המשטרתית כפי שהיא מתבטאת לכאורה בסרטונים שיוצאים מההפגנות נגד הממשלה.

"במשך שנים הסניגוריה הציבורית מתריעה שעל מח״ש לשפר את הטיפול בתופעה של אלימות משטרתית ולמגר אותה. למרבה הצער, התנהלות מח״ש מאפשרת המשך אלימות של שוטרים כלפי אזרחים. הסניגוריה הציבורית מגנה בכל תוקף אלימות משטרתית באשר היא. אלימות זו פוצעת את הגוף והנפש ורומסת את זכויות האדם. לצערנו האלימות המשטרתית פוגעת בכל חלקי החברה בישראל, והיא מובילה לחוסר אמון במערכת אכיפת", נמסר.

כרטיס חופשי להכות מפגינים: חוק בן גביר התנחל בלבבות רבים במשטרה | דעה
ללמוד ריסון: מעצרים אלימים לא מוסיפים כבוד למשטרה | אלון חכמון 

עו"ד אווקה זנה, מנהל תחום בכיר מח"ש וזכויות בחקירה בסניגוריה הציבורית: "אלימות שוטרים אינה גזירת גורל. זו תוצאה של חוסר אכיפה כלפי שוטרים אלימים, העלמת עין כדי למנוע "אפקט מצנן" וקיום פרקטיקה של סלחנות כלפי שוטרים עוברי חוק. על המחלקה לחקירות שוטרים לפעול בנחישות, באופן פרואקטיבי, נגד כל צורות האלימות המשטרתית, לחקור כל אירוע אלימות שנודע לה ולמצות את הדין עם כל שוטר אלים".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: REUTERS/Nir Elias)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: REUTERS/Nir Elias)

מתנועת התאוררות נמסר בתגובה: ״התופעה של אלימות משטרתית היא לא טעות אלא מדיניות. הסיירת 'מגן אזרחי' של התנועה תיעדה רק בשבועיים האחרונים עשרות מקרי אלימות קיצוניים. הסירוס המתמשך של מח״ש וההשפעות הפוליטיות של השר מלמעלה הן לא פחות מסכנה לדמוקרטיה. אנחנו קוראים לכל הכוחות הדמוקרטים בישראל להצטרף למאבק כנגד הפוליטיזציה של המשטרה״.

כזכור, אתמול תועד שוטר הודף בכוח את כתבת חדשות 12 יולן כהן. ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "עוד ערב של איבוד עשתונות של משטרת ישראל. אין שום סיבה ששוטר ינהג באלימות כזו כלפי אף אזרחית. בטח שלא כלפי עיתונאית בתפקיד. איפה מפכ"ל המשטרה? איפה הפיקוד הבכיר בשטח? נחצו כל הגבולות. זה לא יכול להימשך ככה".