המחלקה לחקירת שוטרים הודיעה כי אגף החקירות פתח בבדיקת אירוע התקיפה לכאורה של עיתונאית חדשות 12, יולן כהן, בהפגנה אתמול (שבת) בתל אביב.

בהודעה ציינו כי קבלת ההחלטות בתיקים נעשית בכפוף "לאמות המידה המחייבות הקבועות בחוק, ובראשן - קיומו של סיכוי סביר להרשעה". כמו כן ציינו כי לאחרונה הנחו פרקליט המדינה ומנהלת מח"ש לתעדף את הטיפול בתלונות בהן נטען לאלימות שוטרים במהלך הפגנות ברחבי הארץ, "וזאת נוכח החשיבות שמייחסת הפרקליטות לטיפול באלימות שוטרים בכלל, ובאירועים אלה במהלך הפגנות בפרט", כך לשון ההודעה.

גיא פלג על התקרית של יולן כהן: ״מפעילים כוח שלא לצורך ומקבלים קידום"
הסנגוריה הציבורית נגד המשטרה: "האלימות המשטרתית רומסת את זכויות האדם"

כתבת חדשות 12 יולן כהן בהפגנה בקינג ג'ורג' בתל אביב (צילום :עידית פחימה הרשקוביץ)

נזכיר כי תגובת מח"ש מגיעה לאחר שבהפגנה אתמול ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב נצפה שוטר דוחף בחוזקה את הכתבת יולן כהן במהלך פינוי הכביש. בחדשות 12 קראו למשטרה לחקור את האירוע: "אנו מגנים את התקיפה של כתבתנו, יולן כהן, מצד שוטר במהלך סיקור המחאה הערב בקינג ג'ורג' תל אביב ודורשים מהמשטרה לערוך בירור לנסיבות המקרה".

במשטרה הגיבו: "משטרת ישראל מצרה על האירוע שהתרחש בלהט פינוי הציר". לשון ההודעה: "בשעה האחרונה המשטרה פועלת לשמירה על הסדר הציבורי ברחוב קינג ג׳ורג׳ בתל אביב. במסגרת פינוי מפירי הסדר נהדפה כתבת חדשות 12 יולן כהן שנמצאת במקום ומבצעת סיקור של האירועים בשטח. משטרת ישראל מצרה על האירוע שהתרחש בלהט פינוי הציר עבודת העיתונאים ראויה להערכה וחשובה לסיקור האירועים, נפעל לאפשר להם לבצע את עבודת בבטחה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".