ד"ר אודי בהרב, מי שהותקף לדבריו בעת טיפול במפגינה שהייתה שרועה על המדרכה באחת ההפגנות בקפלן, הגיע למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והגיש תלונה מסודרת בגין מעצרו המיותר והתנהלות השוטרים באותו אירוע שלדבריו תקפו אותו ולא סייעו בידו כמתחייב בפקודת המשטרה להעניק טיפול לאותה מפגינה שנפצעה במהלך ההפגנה. 

"מבחינתי מתוקף תפקידי וחובתי, מה שכל בן אדם הגון אמור לעשות ואם יש מי ששרוע על המדרכה זה להגיש לו עזרה. המשטרה, שאני לא מבין את הגישה שלהם, גם הפריעה לי במתן הטיפול הרפואי, גם דחפו אותי וגם עצרו אותי. זה פשוט אירוע הזוי מבחינתי ואני לא מבין איך קורה דבר כזה", אמר היום (ראשון) ד"ר בהרב בשיחה עם "מעריב". 

מח"ש הודיעו כי פתחו בבדיקת המקרה שבו נדחפה בחוזקה יולן כהן
גורמים בישיבת הממשלה ל"מעריב": "נתניהו איבד את העשתונות"

הפגנה נגד הממשלה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה נגד הממשלה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אתה יודע מי תקף אותך?
"לא, אבל יש סרטונים והמשטרה בוודאי יודעת מי אחראי על ביזוי פקודת המשטרה. היא יודעת איפה נפרסו הכוחות ולכן אין בעיה להגיע אל המעורבים". 

מה התייחסותך לאירוע?
"אין לי שום עניין אישי אלא עניין עקרון בסיסי. אשתמש במילה מעט גבוהה ולפיה רופא שמעניק טיפול למטופל זה רגע של קדושה מבחינתי,  עד כדי כך. בן אדם נותן מעצמו את היכולת שלו, את הידע שלו כדי לעזור לאחר, אז אי אפשר להבין ששוטרים במדינת ישראל לא רק שלא יעזרו אלא גם יפריעו".

מכת"זית הופעלה במהלך ההפגנה למען החטופים (צילום :מטה משפחות החטופים)

"אני לא יכול לתפוס את זה, בוודאי שלא להבין עם אירוע כזה", המשיך. "מדובר במשהו לקוי מאד בחינוך הבסיסי של כולנו ובטח של המשטרה, ויותר מכך - בנהלים שלהם עצמם. נכתב שהם מתחייבים באירוע רפואי במרחב הציבורי. לכן, הם חייבים לפנות את זירת הטיפול, לסייע, להכניס כוחות הצלה, ולסייע בפינוי. הם גם חייבים לדווח על מצב הרפואי של המטופל לכל מי שיבוא הלאה - וכל זה לא קרה. זה כאב הלב הגדול שלי, אני חייב להגיד".