מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב יעקב שבתאי, נאם הבוקר (שלישי) בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן, והתייחס למצבה של המשטרה ולמתיחות הגלויה בינו לבין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

"אין חולק כי תפקידנו לשמור על האיזון הראוי בין זכות המחאה וחופש הביטוי לבין שמירה על מרקם חיים תקין ואנו עושים כל שביכולתנו על מנת להבטיח זאת. לצערי לאחרונה השיח מול המשטרה הופל מתלהם וחוצה כל גבול. כמדינה חפצת חיים עלינו לוודא ששוטרנו אינם הופכים לשק החבטות הלאומי. אין לנו משטרה אחרת. זו המשטרה של כולנו. אנחנו לא חפים מטעויות ואני ער לכל אירוע חריג אבל אני מתחייב ששוטרנו לא מגיעים במטר להתעמת עם המפגינים. שוטרינו אינם מיליציה של שר כזה או אחר", אמר שבתאי.

"אני לומד את תחום טיפול ההפרות סדר שנים, ופיזור הפרת סדר לעולם לא יצטלם טוב. ביצוע מעצרים ופינוי צירים לעולם לא יזכו את המשטרה באהדת הציבור אך זהו תפקידנו ואנו נדרשים לעשות זאת בשום שכל", הוסיף.

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, עלה לבמה לאחר מכן ותקף בחזרה: "מי שקובעת את רמת האלימות בהפגנה זו המשטרה. משטרה שאמצעי הדגל שלה זה המכת"זית אז בהכרח ההפגנה תידרדר להפרת סדר אלימה. כאתה מגיע כמשטרה לא מוכן להפגנה, ואתה מגיע מתוסכל, ומפמפמים לך מדיניות של אלימות, שאסור לוותר ואם יהיה מישהו כמו עמי אשד אז הוא יילך הביתה - יוצרים תרבות ארגונית אלימה".

דני אלגרט (צילום: רונן טופלברג)
דני אלגרט (צילום: רונן טופלברג)