גורם בכיר בימין מתריע כי אם הממשלה לא תנקוט בצעדים חריפים בעקבות הטלת הסנקציות הקנדיות נגד תנועת אמנה, ההתיישבות היהודית ביו"ש נמצאת בסכנת קריסה.

תנועת אמנה, שמחזיקה את חברת הבנייה הגדולה ביו"ש, ספגה גם היא סנקציות מצד הממשל הקנדי. המשמעות הינה קריטית, ויכולה להביא לבלימת היכולת לרכוש בתים ביו"ש בשל התנהלות הבנקים בעקבות הסנקציות.

כך, דווקא תחת ממשלת הימין מלא-מלא, מפעל ההתיישבות היהודית ביו"ש יכול להיבלם - ואז לקרוס. ביו"ש חיים כחצי מיליון יהודים. הסנקציות אינן מבדילות בין הבנייה של אמנה במאחזים לא חוקיים, ביישובים חוקיים או אפילו בנייה בגושי ההתיישבות. הטלת סנקציות על אמנה הנה צעד אחד לפני הטלת סנקציות על ההתיישבות כולה.

לדברי הגורם הבכיר, הבעיה העיקרית היא הצורה בה מתמודדת הממשלה עם הסנקציות שמוטלות על ידי ממשלות זרות. הממשלה לא מטפלת בעניין באופן אפקטיבי, מה שגורר עוד ועוד סנקציות. מה שהתחיל בהטלת סנקציות על מתיישבים הנחשבים לקיצוניים - הפך בתוך זמן קצר להטלת סנקציות על חברת הבנייה הגדולה ביו"ש.

הדרך היחידה להתמודד עם הטלת הסנקציות, היא בקרב בלימה אגרסיבי. כל מדינה צריכה לדעת שאם היא תטיל סנקציות דומות, ישראל תראה בכך מעשה עוינות מצד אותה מדינה והשגריר הישראלי יוחזר לירושלים. בנוסף, יוטלו סנקציות ישראליות, אישיות, נגד כל אדם שהיה מעורב בהטלת הסנקציות על אזרחים וחברות ישראליות.

במידה ולא, מזהיר הבכיר, כדור השלג של הסנקציות ימשיך להתגלגל ולתפוח. בשורה התחתונה גרים ביו"ש כחצי מיליון ישראלים. לא מעשי ולא אפשרי לפנות את כולם. כאשר יהיו סנקציות על המתנחלים כולם, מדינת ישראל לא תוכל לאפשר זאת מבחינה כלכלית - אבל אז כבר יהיה מאוחר מדי.

אם ממשלת ישראל לא תתקוף את הטלת הסנקציות, במהירות ובאגרסיביות, דווקא תחת ממשלת נתניהו ודווקא לאחר השבעה באוקטובר, מפעל ההתיישבות היהודית ביו"ש יגיע לסופו.