שופטי בג"ץ מקיימים היום דיון היום (שני) בעתירה שהוגשה על ידי רופאים למען זכויות אדם בעניין הכנסת תושבי עזה לטיפולים רפואיים בישראל, יתקיים בחלקו בדלתיים סגורות ללא נוכחות של קהל ויכולת של התקשורת לסקר את הדיון.

פרקליטות המדינה: שוקלים העמדה לדין של שלושה שסחטו באיומים פעיל ליכוד
תושבת ירושלים גנבה 200 אלף שקלים מהשכן בן ה-70 שלה - ותועדה

לפני הדיון, ח"כ אלמוג כהן תקף את עורכת הדין שמייצגת את רופאים למען זכויות אדם בעתירה ואמר לה כי עליה לראות את הפצועים מאופקים לפני שתדאג לאזרחי האויב. בתחילת הדיון, באופן חריג, השופט עוזי פוגלמן נתן לח"כ אלמוג כהן לדבר לפני השופטים – למרות שאינו צד לעתירה.

כהן אמר לפני השופטים: ״שמי ח״כ אלמוג כהן אני ח״כ מאופקים. איבדתי עשרות מחבריי אני בא לכאן כדי להשמיע את רצון הריבון. אנחנו מאד מכבדים את בית המשפט העליון. לא יכול להיות שכפיר ביבס ילד בן 9 חודשים מוחזק בעזה ואנחנו לא יודעים מה איתו וכאן דנים בילדי האויב מה יהיה איתם מה עם מצבם הרפואי״.

בג''ץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בג''ץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

‏ח״כ כהן המשיך: ״כל עזה חילקה בקלאוות וסוכריות ב-7 לאוקטובר, העתירה הזו לא צריכה לדון כאן תודה על הבמה". השופט ‏פוגלמן אמר: ״אנחנו ערים לכובד הרגישות והאירוע לכן אפשרנו לאדוני לשאת את הדברים לפנים משורת הדין, אבל אנחנו רוצים להמשיך לנהל את הדיון ולשמוע את הפרקליטות ואת צה״ל בדלתיים סגורות״.

‏לסיום, אמר ח"כ אלמוג כהן: ״המרחם על האכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים". השופטים הודיעו כי ההחלטה בהמשך ההליכים בעתירה תישלח בהמשך.