בית המשפט קיבל את עסקת הטיעון במסגרתה הודה עדי מזרחי ברצח יורי וולקוב ב-2022, בעת עימות במעבר חצייה בחולון. לפי תנאי העסקה, מזרחי ירצה מאסר בפועל של 16 שנים, מאסר על תנאי של שנה וחצי, קנס של 30 אלף שקלים וכן פיצויים בגובה 180 אלף שקלים למשפחתו של וולקוב.

מפרטי האירוע שתועדו בגזר הדין, תואר כי וולקוב וזוגתו ילנה גולטיאייב חצו את הכביש במעבר חצייה ובאור ירוק בחולון, כאשר ילנה הבחינה במזרחי רוכב בפראות על אופנוע - וצילמה אותו. מזרחי הבחין במעשיה, חסם את דרכה ודרש ממנה למחוק את התמונה.

הרצח המזעזע בחולון: פרטים חדשים על חקירתו של עדי מזרחי
בתו של יורי וולקוב ז"ל: "לא מאמינה לבקשת הסליחה של החשוד ברצח"

וולקוב הפריד בין השניים, וחסם את מזרחי בגופו, כשידיו פשוטות לצדדים כדי להראות כי אינו חמוש. בשלב זה הוציא מזרחי חפץ חד, ודקר את וולקוב בחזה - ונמלט מהמקום. 

הלוויתו של יורי וולקוב (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של יורי וולקוב (צילום: אבשלום ששוני)

ימים לאחר הרצח, פורסם ב"מעריב" כי במשטרה תפסו מדובר בהודעות קוליות, בהן נשמע מזרחי כשהוא מדבר על הרצח. בנוסף, טרם מעצרו של מזרחי בביתו, עצרה המשטרה שני גברים שיצאו מביתו כשהם רכובים על אופנועים. השניים תושבי יפו, הובאו לתחנת המשטרה לחקירה ויחד איתם הובא גם חשוד נוסף הקשור לסיוע שלאחר מעשה. 

במהלך חקירתם, חשף אחד החשודים בפני החוקרים, כי מזרחי יצר עמו קשר, התוודה בפניו שהוא ביצע את הרצח, וביקש ממנו סיוע בהעלמת האופנוע עליו רכב. הפרטים הללו מהווים חיזוק משמעותי לראיות שבידי המשטרה, והשופטת סיגל דומניץ סומך, אף ציינה בהחלטתה כי "קיים חשש סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. החשש משיבוש מהלכי החקירה הוא שמביא לעילה למעצרו".