המשטרה הגישה היום (רביעי) בבית המשפט השלום בתל אביב הצהרת תובע כנגד איתי חכם, מסלה קלו ושלומי עמאר, להם היא מייחסת עבירות של סחיטה באיומים. מעצרם הוארך בבית המשפט ובימים הקרובים תגיש נגדם הפרקליטות כתב אישום חמור.

בישראל נערכים לתגובה: זהו בכיר חיזבאללה שחוסל
הגרוע עוד לפנינו? ההפתעה הקטלנית שמכין חיזבאללה לישראל

בפרשה האמורה חשודים חכם וחבריו כי סחטו איש עסקים מרמת גן ופעלו נגדו באלימות ובאיומים במטרה לסחוט ממנו כספים. חקירת המשטרה החלה בחודש יוני בגין פרשיית סחיטת כספים באיומים, כאשר התקבלה תלונה מקורבן, ממנה עלה כי בעקבות חובות כספיים שיש לו, החל לקבל איומים, עליו ועל בני משפחתו. במסגרת החקירה הסמויה, הצליחו החוקרים להתחקות אחר זהותם של החשודים במעשים.

עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, החלו שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה יחד עם כוחות משטרת מרחב דן ולוחמי מג"ב- היחידה לבט"פ, באיתורם של החשודים וביצוע מעצרם. במסגרת זו עצרה המשטרה סה"כ תשעה חשודים בפרשיה מפתיחת החקירה. מהחקירה עלה כי הקורבן, איש עסקים, היה חייב כספים למספר גורמים ואחד מהם פנה לצד ג' וזאת על מנת שזה יעזור לו בגביית החוב. ביום ה-31 בדצמבר 2023, הקורבן נקרא להגיע לשיחה בבית קפה בתל אביב, כאשר הלך לשיחה זו בתמימות. הקורבן נפגש עם מלווה בן 28 מפתח תקווה וצד ג' בן 32  מחדרה. 

במהלך השיחה, איים צד ג' על הקורבן, חייב אותו להיות זמין עבורו באופן קבוע ולהתייצב בכל פעם שיידרש בכך. החשודים איימו לאורך כל התקופה על הקורבן, הן באמצעות שיחות טלפון והן באמצעות שליחת הודעות שהטילו על הקורבן אימה. ביום ה-20 במאי השנה, החשודים זימנו את הקורבן לבית ברמת גן, של אותו צד ג', תוך שהוא הפר מעצר בית. הקורבן הגיע לבית כאשר נכחו בו המלווה, צד ג' וגבר נוסף בן 30, מירושלים, מטעמו של צד ג'. הקורבן הבחין כי ברשות החשודים בדירה מגוון כלי תקיפה כגון סכינים. 

החשודים החלו לאיים על הקורבן בכריתת איברים. החשוד בירושלים, סטר לו בעוצמה חזקה מאוד וכתוצאה מכך הקורבן נפגע פיזית. החשודים הכריחו את הקורבן להתקשר לחברו שהבטיח לסייע לו בהחזרת החובות, ובנוסף החשוד מירושלים נסע איתו לביתו על מנת לדעת בדיוק היכן מתגורר ואף צילם את דירתו. החקירה נמשכת נגד החשודים הנוספים שנעצרו בפרשייה ושוחררו על ידי בית משפט בתנאים מגבילים.

מעצרם של שלושת החשודים הוארך היום בחמישה ימים עד ליום ראשון ה-7 ביולי ועם סיומה של החקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב דן באשר לשלושה מהחשודים, הוגשה היום כאמור הצהרת תובע ובכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד שלושת החשודים.