בית המשפט התיר הערב (חמישי) לפרסום פרשה, במסגרתה נחשד ישראלי שירד לדרום ונלחם בשבעה באוקטובר, כי רצח בכוונה תחילה מחבל נוח'בה.

בתיק ישנם סך הכל שלושה עצורים. אחד מהם, שנעצר במסגרת תיק אחר, העיד כי שלושת החיילים עצרו ותחקרו בשבעה באוקטובר מחבל נוח'בה, ובסיום החקירה ירה למוות במחבל והרג אותו. בעקבות זאת, נחקר החשוד בחשד לרצח בכוונה תחילה. החשוד עצמו טוען כי המעשה המיוחס לו לא קרה מעולם, ומכחיש את כל הטענות כלפיו.

רצח נוסף במגזר הערבי: נקבע מותו של צעיר בן 19 שנורה בטייבה
חשד: צילמו נשים בשירותים בחוף הים בהרצליה ומכרו לאתרי פורנוגרפיה

יתרה מכך החשוד ציין כי ישנן מצלמות גוף של הלוחמים ומהן ניתן לראות במפורש כי הוא לא מעורב כלל בתקרית, ומעבר לעובדה שסייע ללוחמי ימ"מ שחלקם שנהרגו באותו אירוע, ומנע חטיפת גופות. לטענתו, הוא חיסל מחבלים במסגרת לוחמה אבל בשום אופן לא תחקר אף אחד מהם ובוודאי שלא הוציא להורג מי מהמחבלים.

המשטרה ביקשה מבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרו של החשוד, אך בקשת המשטרה נדחתה על ידי בית המשפט. במקביל, החשוד דרש להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה. במעריב הצטרפו לבקשה, בדרישה לאפשר לתקשורת לחשוף בפני הציבור את הפרשה ופרטיה.

המשטרה התנגדה להסרת צו איסור הפרסום, למרות בקשתו של החשוד, והגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור. גם בית המשפט המחוזי התיר לפרסום את הפרשה, והמשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי להגיש ערר נוסף לבית המשפט העליון.

עו"ד חיים שרהייבנד מסר: "מרשי לא קשור כלל לפרשה והוא מכחיש בתוקף מעורבות ברצח כלשהו. מרשי אישר ושיתף פעולה עם חוקרי המשטרה ואף ציין כי חיסל מחבלים במסגרת קרב מולם בעת שאלו נלחמו וחיסלו לוחמי ימ"מ. הפרשה הזאת מנותקת מהאירועים".

מחבלים נכנעים בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מחבלים נכנעים בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אמו של החשוד מסרה למעריב: "הפרקליטות מכניסה בכוח את בני לתיק ואירוע שהוא לא קשור אליהם כלל. ישנו סרטון שמנציח שניים שככל הנראה מחסלים מחבל באופן לא חוקי , אולם בני בשום צורה לא קשור לאותו אירוע והוא גם לא מופיע באותו סרטון. הפרקליטות תתבזה בתיק הזה כי בני לא יודע ערבית, הוא לא תחקר אף מחבל ובודאי לא הוציא להורג. הוא בחר לסייע ולהילחם בזירת קרב ואכן חיסל מחבלים שנלחמו בלוחמי ימ"מ אבל זה ולא עוד".

לאחר פרסום הפרטים, במשטרה מסרו כי "במשטרת ישראל נחקרת פרשה במסגרתה נעצרו 3 אזרחים, אשר על פי החשד היו מעורבים בעבירות של גניבת אמל"ח ובגרימת מוות של פלסטיני במסגרת אירועי חרבות ברזל. שלושת העצורים הם: אחד עצור עד תום ההליכים בגין עבירת אמל"ח, ושניים שוחררו היום על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. נדגיש כי שלושת החשודים הינם אזרחים ולא היו חלק מכח ביטחוני במהלך האירועים".

חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, אלמוג כהן, כתב: "אני שמח על שיחרורו למעצר בית של הלוחם אשר קפץ ב 7 לאוקטובר והציל חיי אדם. הציל גופות לוחמי ימ״מ מחטיפה ועמד בגבורה כנגד המחבלים, ואף עמד בגבורה כנגד עדות שקר. טענת הפרקליטות הייתה (שימו לב): אם יבטלו את צא״פ זה יפגע בחטופים בעזה, תוך שימוש מעוות בסמכותם. בושה".