צעיר בן 21, שוהה לא חוקי בישראל, נורה הלילה (שבת) למוות באירוע אלימות ביפו. שוטרי תחנת יפו וחוקרי הזירה של מרחב איילון הגיעו לזירה והחלו בפעולות חקירה ובאיסוף ממצאים. הרקע למעשה, סכסוך בין עבריינים. זהו הקורבן ה-118 מתחילת השנה בחברה הערבית, והשני ביממה האחרונה בלבד. 

אתמול נרצח תושב ירכא בן 28 בחצר בית של חברו, ממשפחת אבו-נימר לעיני בני המשפחה והחברים. מהחקירה עולה כי החבר המארח, תושב יפו, מצוי בסכסוכים עם לא מעט גורמים עברייניים ועל פי הערכה הראשונית המחסל הגיע למקום במטרה לפגוע דווקא חבר ולא בקורבן שנרצח.

על פי החשד, רכב לבן וגדול מסוג הדומה לסוואנה חנה תחילה מול בית המשפחה. לאחר מכן, ירדו מהרכב שני מתנקשים, פרצו לבית ולעיני בני המשפחה ירו צרור לעבר הקורבן ועזבו את המקום. לאנשי מד"א שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו בזירה. מן העולם מהחקירה בשלב זה, הירי שהתבצע ככל הנראה פגע בטעות בקורבן, שישב בסמוך לחברו, אך לא היה מיועד אליו. המחסל נמלט מהמקום מיד. המשטרה פתחה בחקירה כאמור לבירור נסיבות האירוע, שהרקע שלו הוא פלילי. בשלב הזה אין עצורים.

יצוין כי הקורבן היה מוכר למשטרה. במהלך סריקות שהתקיימו בהמשך הערב, איתרו שוטרי מחוז חוף רכב שבו, ככל הנראה, נמלטו המחסלים מהזירה, כשהוא עולה באש. על פי החשד, הרכב הוצת וננטש - והם המשיכו במילוט ברכב אחר.