תפנית בפרשת הרצח בהרצליה"למעריב" נודע כי האם החשודה גרה בעברה במודיעין, שם היא ובן זוגה היו מוכרים ברווחה על רקע אלימות במשפחה. אולם, לאחר שעברו להרצליה, התיק לא הועבר למחלקת הרווחה בעיר. עוד נודע כי הסיבה לכך היא שהטיפול בעניינם במחלקת הרווחה במודיעין הופסק עוד ב-2019, ולכן בעיריית הרצליה לא ידעו על עברם. 

עוד התברר כי באותה השנה כשהאם החשודה התגוררה במודיעין נסגר תיק שעסק באלימות הדדית בינה לבין אב הילד. בעדותה היא הודתה שגם היא הייתה אלימה כלפי האב. בעת סגירת התיק עברה האם לדימונה עוד לפני שעברה להרצליה, סירבה להגנה ודיווחה על שלום בית בינה לבין האב. לפיכך נסגר התיק כשהילד היה רק בן שנה. "מעריב" לא הצליח לקבל תשובה מדוע ההיסטוריה של אלימות במשפחה לא עוברת ביחד עם המשפחה לעיר מגורים אחרת אף שהתיק נסגר.

בתוך כך, החשודה לא הגיעה לדיון בעניינה בבית המשפט השלום בתל אביב בשביל מצבה הרפואי והוא יתקיים בהעדרה בדלתיים סגורות כיוון שמדובר באירוע של רצח במסגרת אלימות במשפחה. ״קיים חשד סביר לביצוע העבירות״, סיכמה השופטת כשגרונה חנוק. ״על פי החשד רצחה באכזריות קטין בן שש. וכן גרמה למותו של כלב. לאחר מכן הלכה לקניון שבעת הכוכבים, שם באמצעות גרזן תקפה ודקרה עוברי אורח ובהם שומר הקניון. מדובר במקרה מזעזע וחמור. אני מאוד ממתנת את עצמי. הפסיכיאטר המחוזי יבדוק את כשירות החשודה למעצר, תוך שים לב לחומר החקירה המעלה אינדיקציות למצבה הנפשי״. מעצרה של האם הוארך בתשעה ימים.

המשטרה ביקשה להאריך מעצרה של החשודה ב-15 ימים תוך שנציג המשטרה מציין את חומרת המעשים ומציג בפני השופטת מסמך סודי וראיות המאששות את החשדות נגד האם המאושפזת תחת צו מעצר. "זהו אירוע טרגי ומצער שבו אם מבצעת רצח אכזרי של בנה 6 וכן של כלב המשפחה, נוטשת את המשפחה ופונה לכיוון הקניון הסמוך שם היא תוקפת את המאבטח שמנסה ממנו לעבור".

נציין כי בחקירתה האם משתפת פעולה עם חוקרי המשטרה, עונה לשאלות החוקרים אולם בשלב הזה לא נוכל להרחיב מעבר לזה בכל הקשור לגרסתה. בן זוגה של החשודה מסר עדות בפני חוקרי המשטרה, הביע זעזוע מעצם המעשה אולם בשלב הזה לא עולה אינדיקציה בפני החוקרים לאיומים כלשהם שעלו מצד האם לפגוע בבנה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

החשודה ברצח בנה בן ה-6 (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
החשודה ברצח בנה בן ה-6 (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בכל מקרה כבר בדיון בבית המשפט תבקש המשטרה לשלוח את האם לבדיקת הסתכלות כמקובל באירועים שכאלה. במשטרה, מייחסים לחשודה עבירת רצח בנסיבות מחמירות וזאת בעת שהשניים היו יחד בדירה האם גרמה לבנה חבלות קשות עד שנפח את נשמתו ובהמשך, בעודה בסערת רגשות, נטשה את הדירה ורצה לעבר קניון שבעת הכוכבים, שם כשהיא חמושה בגרזה, ניסתה לפגוע בעצמה ורק בתום עימות עם המאבטח במקום שנפצע קלות באירוע, ולאחר שהגיעו שוטרי מרחב ירקון למקום, היא נעצרה והועברה לחקירה.

בשלב הזה הגיעה לדירת האם ובן זוגה ברחוב החליל בהרצליה, אימה של החשודה, סבתו של הקורבן, היא נכנסה פנימה לדירה לאחר שהבינה כי בתה נעצרה ובו במקום נעתקה נשימתה ממראה הזוועה שנגלה לעיניה. הסבתא הייתה זו שהזעיקה את המשטרה וכוחות גדולים ממרחב ירקון וממחוז תל אביב הגיעו למקום ופתחו בחקירה, תוך שהם מציינים כי מדובר בזירה קשה מאד. "אני הרבה זמן בחקירות ולא ראיתי זירה כל כך איומה כמו זו. זה אירוע חמור, הדירה כולה עמוסה בדם כאילו היה פה טבח".

בתוך הדירה נמצא גם כלבו של בן זוגה שנרצח גם הוא על פי החשד על ידי הצעירה. חשוב להדגיש כי על פניו מדובר במשפחה נורמטיבית לחלוטין, בני זוג שאינם נשואים המתגוררים יחד בדירת גן לצידו של בנם המשותף וכלב. השכנים בבניין ובשכונה המגובשת הזו, מספרים על צעירה יפה , מטופחת שדאגה לבנה במסירות אין קץ.

"זה הכי לא צפוי. הילד היה יפיפה, מסודר תמיד, היה אמור לעלות בשנת הלימודים הקרובה לכיתה א' וחבל שכך חייו נגדעו. הילד היה בחוג ג'ודו עם הילדים שלנו ואנחנו פשוט לא יודעים מה לספר לילדים שלנו הבוקר. זו טרגדיה הזויה" אומרות שכנות המכירות את המשפחה.

ראש עיריית הרצליה יריב פישר, הבין את גודל האסון והגיע לזירה ברחוב החליל, יחד עם אנשי צוות וגורמי רווחה של העירייה והוא מיהר לדאוג שאנשיו יפקדו דירה דירה, בית בית כדי לבחון את מצב המשפחות כשעוד קודם נערך לטיפול במשפחה שהאסון פקד את ביתה ואת השכנים הצמודים שנקלעו לתוך אימה.

"אנחנו נמצאים באירוע שמבחינתו הוא מזעזע. אנחנו כאן כל העירייה בצוות מתוגבר ומסייעים למשטרה שבודקת את כל האירוע עד הסוף. אנחנו כעירייה נעטוף את המשפחה ואת הקהילה . אנחנו נמצאים עם צוות פסיכולוגים, עובדים סוציאלים וגם הבוקר יצאו מסרים להורים , נהיה בבתי הספר, בגנים ובקייטנות ונהיה עם כולם. אנחנו עוברים פה בית בית, דופקים על כל דלת כדי להציע סיוע. זה אירוע מורכב , אירוע קשה ונהיה פה עבור התושבים".