הותר לפרסום: סיגל איצקוביץ' היא החשודה ברצח בנה ליאם בהרצליה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. מוקדם יותר האריך בית המשפט את מעצרה בתשעה ימים. החשודה לא הגיעה לדיון בעניינה בבית המשפט השלום בתל אביב בשביל מצבה הרפואי והוא יתקיים בהעדרה בדלתיים סגורות כיוון שמדובר באירוע של רצח במסגרת אלימות במשפחה.

״קיים חשד סביר לביצוע העבירות״, סיכמה השופטת כשגרונה חנוק. ״על פי החשד רצחה באכזריות קטין בן שש. וכן גרמה למותו של כלב. לאחר מכן הלכה לקניון שבעת הכוכבים, שם באמצעות גרזן תקפה ודקרה עוברי אורח ובהם שומר הקניון. מדובר במקרה מזעזע וחמור. אני מאוד ממתנת את עצמי. הפסיכיאטר המחוזי יבדוק את כשירות החשודה למעצר, תוך שים לב לחומר החקירה המעלה אינדיקציות למצבה הנפשי״.

רצח הילד בן ה-6: המחדל הגדול נחשף - המידע שלא הגיע לעיריית הרצליה | פרסום ראשון

נציין כי בחקירתה האם משתפת פעולה עם חוקרי המשטרה, עונה לשאלות החוקרים אולם בשלב הזה לא נוכל להרחיב מעבר לזה בכל הקשור לגרסתה. בן זוגה של החשודה מסר עדות בפני חוקרי המשטרה, הביע זעזוע מעצם המעשה אולם בשלב הזה לא עולה אינדיקציה בפני החוקרים לאיומים כלשהם שעלו מצד האם לפגוע בבנה.

בתוך הדירה נמצא גם כלבו של בן זוגה שנרצח גם הוא על פי החשד על ידי הצעירה. חשוב להדגיש כי על פניו מדובר במשפחה נורמטיבית לחלוטין, בני זוג שאינם נשואים המתגוררים יחד בדירת גן לצידו של בנם המשותף וכלב. השכנים בבניין ובשכונה המגובשת הזו, מספרים על צעירה יפה, מטופחת שדאגה לבנה במסירות אין קץ.

"זה הכי לא צפוי. הילד היה יפיפה, מסודר תמיד, היה אמור לעלות בשנת הלימודים הקרובה לכיתה א' וחבל שכך חייו נגדעו. הילד היה בחוג ג'ודו עם הילדים שלנו ואנחנו פשוט לא יודעים מה לספר לילדים שלנו הבוקר. זו טרגדיה הזויה" אומרות שכנות המכירות את המשפחה. פרקליטה של החשודה ביקש לבדוק האם החשודה היתה תחת השפעת סמים, בקשה שלה נערך עוד קודם נציג המשטרה. 

זירת הרצח בהרצליה (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הרצח בהרצליה (צילום: אבשלום ששוני)

בהחלטתה להאריך את מעצרה, "לפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרה של החשודה למשך 15 ימים וזאת לאחר שנעצרה בגין חשד לביצוע רצח באכזריות מיוחדת או התעללות, רצח חסר ישע  או קטין, הריגה או היזק לבעל חיים, המנסה לגרום למות אדם,  פציעה או חבלה זדונית שלא כדין, פציעה כשהעבריין מזוין, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין ומעשה מגונה בפומבי. עיון בתיק החקירה מלמד על חשד סביר כנגד החשודה לביצוע העבירות המיוחסות לה".

עוד הוסיפה השופטת בר דיין: "על פי החשד, החשודה רצחה באכזריות קטין כבן 6 , את בנה הקטין, וכן גרמה למותו של כלבם. לאחר מכן יצאה מביתה, הלכה לכיוון קניון שבעת הכוכבים , שם באמצעות גרזן תקפה ודקרה עוברי אורח וביניהם שומר בקניון. מדובר במקרה מזעזע וחמור" סיכמה השופטת בקול חנוק.

"לנוכח המיוחס לחשודה, קיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות , נדרשת בין היתר, בדיקה פסיכיאטרית ראשונית ועל כן אני מאריכה את מעצרה עד ליום ה – 25 ביולי". השופטת הנחתה לבצע לחשודה בדיקת הסתכלות וכן אימצה את בקשת המשטרה והסכמת בא כוחה של החשודה והורתה ליטול ממנה בדיקות שתן במטרה לבחון האם היא היתה בשעת המעשה תחת השפעת סמים או חומרים אסורים אחרים.

עוד קודם הדיון ביקר מעריב בזירת הרצח ושוחח עם שכנים בבניין ברחוב החליל 4 בהרצליה שהלכו לישון עם דמעות בעיניים ורעדה והתעוררו לבוקר עצוב ובלתי מובן מבחינתם. "הכרנו אותם היטב ועצוב לנו מאד. אנחנו בבלבול נורא. הם היו נורמטיביים לחלוטין. היא היתה אישה ואמא מדהימה לילד שלהם. אהבה אותו בטירוף".

"לא ברור איך הגיעה למצב הזה? מה קרה שם? זה בלתי מובן. הבית שלהם היה מטוקטק, נקי ומסודר. היא נראתה תמיד מטופחת וככה הבן שלהם והאבא. זה פשוט לא ייאמן מה שקרה שם. המציאו כל מיני שטויות שלא היו. היא לא הייתה בנובה, בן הזוג לא היה במילואים, הנסיבות לא ידועות עדיין ואנחנו בצער זה מלחיץ אירוע כזה בבניין שלך", אומרים השכנים.

שכנים מזועזעים מחוץ לבניין בהרצליה בו אירע על פי החשד רצח הילד בן ה-6 (צילום: אבשלום ששוני)
שכנים מזועזעים מחוץ לבניין בהרצליה בו אירע על פי החשד רצח הילד בן ה-6 (צילום: אבשלום ששוני)

שכן אחר מוסיף, "לא יודע מה אומרים עליה אבל היא היתה מדהימה. תמיד מאירת פנים, תמיד מחייכת. זה משהו לא ברור". שכנה אחרת מוסיפה, "אנחנו קהילה ממש שמכירים אחד את השני אבל לא נכנסים לחיים של האחרים. זו האישה האחרונה שהיית יכול לצפות שהיא תעשה מעשה טירוף כזה ואין לזה שם אחר".

חשוב לציין כי מדובר בשכונה שקטה ויוקרתית שהאירוע המחריד הכניס אותה לתוך סערת רגשות ואימה שכן רק לפני שנה התרחש באותה שנה האירוע שבו רצח בעל את אשתו והפעם בתוך המשפחה רצח מחריד שבו אם רוצחת את בנה באמצעות גרזן הוא עוד סיוט לתושבים ההמומים.

בשיחה שהתקבלה במשטרה לאחר האירוע נשמעת אישה מבוהלת כשהיא מבקשת עזרה: "אנחנו באוטו, ראינו בחורה שרודפת אחרי אישה אחרת ואני לא יודעת אם זה גרזן, פטיש. היא עשתה לנו חור באוטו, במכסה מנוע. אני כולי רועדת ואני חושבת שאתם באמת צריכים לבוא". המוקדנית שואלת "ראית בנות כמה הן נראות?" והאישה משיבה: "הבחורה היא בחורה צעירה. ממש עשתה לנו חור במכסה מנוע".

עו"ד בנימין מלכא המייצג את סיגל איצקוביץ' האם החשודה ברצח. "אני לא אחשוף ולא אפגע בקו ההגנה שלי. אני לא רוצה לטעות ולכן אומר בזהירות רבה מבלי להרחיב כי לעניות דעתי ניתן היה למנוע את הרצח הזה".