בראשון הקרוב אמורה היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה להעביר לוועדה הממליצה למינוי בכירים את עמדתה בנוגע לכשירות מועמדותו של ניצב אבשלום פלד לכהונה כמפכ"ל ה-20 של משטרת ישראל. 

בינתיים משמש ניצב פלד כממלא מקום מפכ"ל החל מהבוקר וזאת לאחר סיום כהונתו, אמש בחצות, של המפכ"ל היוצא רנ"צ יעקב שבתאי. מיד עם כניסת מינוי ממלא מקום לתוקף, העבירה היועמ"שית בהרב מיארה הגבלות בהקשר לפעילותו של ניצב פלד כממלא מקום מפכ"ל והגבילה את מרחב הסמכויות שלו.

חמישה שוטרים, ביניהם רפ"ק סוויסה, הואשמו בהשלכת רימונים לעבר מפגינים בתל אביב
ניסה לרצוח את בת זוגו, נמלט - ונתפס: כתב אישום יוגש נגד תושב מזרח ירושלים

עמדתה זו יש בה כדי להשאיר עדיין משרות בכירות משטרה ללא איוש, בהם לדוגמא ראש הלה"ב 433 במקומו של ניצב מוטי לוי שפרש כבר במאי ומאז יחידת העלית של המשטרה מתפקדת ללא מפקד, מפקד מחוז ירושלים אחרי פרישתו בשבוע שעבר של ניצב דורון תורג'מן, משרת מפקד מרחב שומרון שעדיין לא אוישה, ראש חטיבת המבצעים שלא אוישה מאז מעברו של שלומי שגיא למג"ב, ראש חטיבת הדוברות של משטרת ישראל שבינתיים ממלא את המקום נצ"מ שי חכימי ותפקידים בכירים נוספים ועמדות משמעותיות, שללא מפכ"ל בפועל לא ניתן יהיה לבצע בהם מינויים. 

בעמדתה בעצם מגבילה היועמ"שית גם את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שכן כניסתו לתפקיד של ניצב פלד כממלא מקום מפכ"ל עלתה כבר בראשית פרסום שמו כמועמד למפכ"לות כאופציה למימוש אינטרסים של השר. גורמים במשטרה מציינים: "מחד, בהחלטה של היועמ"שית היא עוצרת מינויים לעמדות משמעותיות אבל מתייחסת עד יום הראשון הקרוב שכן עמדה לוועדה תהיה ניצב פלד אינו לתפקיד, השר יצטרך למנות ממלא מקום אחר לגביו יבחן עמדתה של היועמ"שית, וכן ועדת הבכירים. עמדה שהיא תחליט שמועמדותו של ניצב פלד ראויה, הוא יכנס לתפקיד מפכ"ל המשטרה בפועל ואז ההגבלה תתייתר". 

גורם אחר מציין: "זו החלטה שמשמעותה לסנדל את השר בן גביר ולמנוע מחטפים. היועמ"שית ידעה שעיכוב והליך יוביל למינוי של ניצב פלד כממלא מקום. במצב רגיל הוא יכול למנות את הבכירים, אלא שכעת היא שמה מעצור בנסיבות שהיא מציינת ומעלה בעמדתה ובכך בעצם מעבירה מסר שרק מפכ"ל שיהיה ראוי לכהן בתפקיד, יוכל לבצע את המינויים לעמדות הבכירות".