כמעט שנתיים לאחר הירצחו של יואל להנגהל ז"ל בקריית שמונה, פרקליטות המדינה דרשה היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת לגזור בין 12 ל-15 שנות מאסר על ליעד אדרי, הנאשם בתיק. זאת, על אף הסדר הטיעון שבמסגרתו הודה אדרי בחבלה בכוונה מחמירה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה בלבד. מנגד לכך, סנגוריו של אדרי ביקשו מבית המשפט להסתפק בעונש של עבודות שירות ומספר חודשי מאסר בפועל וסוכם כי גזר דינו יינתן ב-12 בספטמבר.

רצח יואל להנגהל: פוטר השוטר שנאשם בשיבוש החקירה

הפרקליטות הציגה בפני בית המשפט כרונולוגיה מפורטת של האירועים שהובילו למותו של הצעיר להנגהל, תוך הדגשת תפקידו המרכזי של אדרי בפרשה. אדרי, נטען, לא רק יזם והוביל את התקיפה החמורה, אלא גם ביצע אותה במו ידיו. כתוצאה מכך, נטען כי הוא נושא באחריות ישירה למותו של הצעיר.

הפרקליטות הדגישה כי מדובר באחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים הישראלי. לא רק שהתקיפה גרמה למותו של אדם, אלא היא נעשתה באכזריות רבה ובאופן מתוכנן. אדרי, כמנהיג החבורה, הוביל את חבריו הצעירים אל עבר קורבנם, מצוידים בכלי תקיפה. בלעדיו, טוענת הפרקליטות, ייתכן שהתקיפה כלל לא הייתה מתרחשת. הפרקליטות ציינה גם, כי אדרי לא חדל ממעשיו האלימים גם לאחר שהקורבן כבר שכב פצוע וחסר אונים על הרצפה. הוא המשיך ותקף אותו באכזריות, תוך שהוא מתעלם מהסבל הרב שגרם לו.

עם תום הדיון, רחל צינקין, עורכת הדין שמייצגת את משפחת להנגהל, אמרה בשיחה עם ״מעריב״: ״כל מערכת במדינה אכזבה את משפחתו של יואל ז״ל. תחילה משפחתו התאכזבה מהתנהלות המשטרה, שבליל אירוע הרצח - לא פעלה לפזר את ההתקהלות סביב יואל, ממד"א אשר לא טיפלו כראוי בפצעיו של בנה, החקירות אשר התנהלו בצורה רשלנית תוך סיוע שוטר בהעלמת ראיות - ומעבר לכך גם שירותי הרווחה - אשר כושלים בתפקידם. כלל המערכות - הפנו עורף למשפחה, ונותר להם רק לקוות ולסמוך על בית המשפט שיוציא צדק.

היא הוסיפה: "המשפחה כבר מרוסקת כלכלית ונפשית, ואנו מקווים שלפחות מי שפגע ביואל, בעת שהיה חסר ישע - יקבל את עונשו. אין לי ספק שאם משפחתו של יואל ז״ל הייתה ממעמד או ממוצא אחר - ההתייחסות של המערכות לפרשה הייתה מתנהלת בכובד ראש ובצורה שונה״, אמרה והוסיפה כי גם אם אדרי אינו הודה במעשה בכתב האישום, הוא הודה כי ״הוא עצמו הוביל את הלינץ׳ ביואל, בעט בו, הדיח עדים, והעלים ראיות. אלו בלבד כבר ראיות שיש להתייחס אליהן בכובד ראש״.