בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) בשמונה ימים את מעצרה של סיגל יאנה איצקוביץ', שחשודה שרצחה את בנה ליאם בן ה-6, באמצעות גרזן, יחד עם כלבם בביתה בהרצליה.

בבית המשפט טען נציג המשטרה: "מדובר באירוע רצח חריג. מרחב הירקון במשטרה ראה לא מעט תיקי רצח, אך מדובר הפעם באחד המקרים והתיקים הקשים שהתנהלו במרחב. מדובר בחשודה שרצחה באכזריות את בנה ואת הכלב שלה, ואחר כך ניסתה להמשיך במסע הרצח שלה בדרך לקניון שבעת הכוכבים. היא ניסתה לפגוע בעוברת אורח שהצליחה לחמוק מפניה, ובהמשך תקפה עם הגרזן שבידה ופגעה במכסה מנוע של רכב, ועוד הוסיפה כשנתקלה במאבטח הקניון שגם אותו תקפה באמצעות הגרזן עד למעצרה". 

אחרי שטענה שחייזרים הורו לה לרצוח את ליאם: זה מה שהתגלה בפייסבוק האם החשודה
"חוצנים הנחו אותי": פרטים מזעזעים מחקירת האם שרצחה את בנה בן ה-6

עוד בבית המשפט ציין נציג המשטרה כי למרות שמדובר בשוטרים מנוסים שהגיעו לזירה, הם בכו דמעות מרובות בעקבות האירוע שנחזה לעיניהם. החשודה הודתה במעשיה, קשרה את עצמה לאירוע ומיד החלה לבכות במהלך הדיון וייללה לכל אורכו.

נציג המשטרה הוסיף שעדיין לא התקבלה חוות דעתו הסופית של הפסיכיאטר המחוזי, ובסיכום משוב, ההסתכלות לא הספיקה כדי לקבוע האם החשודה כשירה לעמוד לדין וההמלצה היא לבצע הסתכלות רחבה ועמוקה יותר. 

לפני הדיון בהארכת מעצרה של סיגל איצקוביץ', מצא פרקליטה, עו"ד בנימין מלכה, להטיח ביקורת קשה על המשטרה ועל רשויות הרווחה. הוא האשים אותן בניסיון לעשות יחסי ציבור על גב התיק, וטען כי כבר בשנת 2018 עמדה החשודה על גג בניין, כשבנה היה בן חצי שנה בלבד, ואיימה לקפוץ. לדבריו כבר אז היו הרשויות אמורות לבחון את מצבה הנפשי. היא הייתה מוכרת לרשויות הרווחה ולטענתו יש צורך לחקור את המחדל הגדול.

כמו כן, עוד עלה כי את הגרזן שאיתו רצחה החשודה את בנה, רכש אביו של ליעם לאחר ה-7.10, זאת במטרה להגן על הבית. בהמשך הוא הוציא גם רישיון לאקדח.