מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, העצימה משטרת ישראל את פעילותה כנגד תופעת ההסתה לטרור. במסגרת זו ביצעו שוטרי מרחב דוד שבמחוז ירושלים את מעצרה של צעירה בת 23 ממזרח ירושלים, בחשד להסתה ותמיכה בטרור ובארגון הטרור חמאס. בסיום חקירתה, הוגשה נגדה הצהרת תובע לקראת כתב אישום, שצפוי נגדה בימים הקרובים.

ביום ה- 9.7.24, שוטרים שהיו מוצבים בסמוך לאחד משערי הר הבית, הבחינו בחשודה כשברשותה נתפסה שרשרת ובה מסרי תמיכה בטרור, ובמתקפת הטרור של ארגון הטרור חמאס על מדינת ישראל. בעקבות כך הועברה החשודה לחקירה במרחב דוד, במהלכה התגלו ממצאים נוספים הקושרים את החשודה לפעילות הסתה ותמיכה בטרור. מעצרה של החשודה הוארך מעת לעת בבימ״ש.

השרשרת שנמצאה על החשודה בהסתה לטרור (צילום: דוברות המשטרה)
השרשרת שנמצאה על החשודה בהסתה לטרור (צילום: דוברות המשטרה)

אתמול,  לאחר שהמשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד החשודה, הוגשה נגדה הצהרת תובע, החתומה על ידי הפרקליטות בדבר כוונתה להגיש נגדה כתב אישום כבר בראשית השבוע. במחוז ירושלים במשטרה מציינים: "במהלך כל ימי השנה, פועלים שוטרי מחוז ירושלים תוך מיקוד ומיצוי יכולות מבצעיות ומודיעיניות נגד הסתה ותמיכה בטרור. ניסיון העבר מלמד כי קיים קשר ישיר בין הסתה ותמיכה בטרור למעשי טרור. המשטרה תמשיך לפעול לחשוף ולעצור את כל מי שמסית לטרור ותומך בטרור, ותפעל למצות עמו את הדין".