ה"ניו יורק טיימס" דיווח אמש כי ממשלת בריטניה החדשה מתרחקת העמדה האמריקנית בנושא בית הדין בהאג, ולכן תמשוך את ההסתייגות שהגישה הממשלה הקודמת נגד בקשת צווי המעצר. בתגובה, מסר היום (שישי) גורם מדיני בכיר כי "ישראל מאוכזבת עמוקות מכך. זוהי החלטה שגויה מהותית, היא מנוגדת לצדק ולאמת ופוגעת בזכות של כל הדמוקרטיות להילחם בטרור".

פרופ' טליה איינהורן, חברה קבועה באקדמיה הבינלאומית למשפט השוואתי, התייחסה ב-103FM לחוות הדעת בהאג ופרשה את משנתה. "מדובר בחוות דעת מייעצת של בית הדין הבינלאומי בהאג, בתשובה לשאלה שהפנת האליה העצרת הכללית של האו"ם. כמו כל עצה, היא לא מחייבת, וחוות הדעת הזו סותרת עקרונות יסוד במשפט בינלאומי", הסבירה בפתח דבריה.

איום צווי המעצר לנתניהו וגלנט מתגבר? המהלך הדרמטי של בריטניה
לראשונה: מדינה אירופית תבחן את סמכותו של האג לשפוט ישראלים | פרסום ראשון

עוד אמרה כי "חוות הדעת המציאה למעשה את הרעיון שהשטחים של ארץ ישראל ההיסטורית הם שטחים פלסטיניים כבושים, הם מעולם לא היו. היא דורשת מאיתנו להעביר את כל הקניינים התרבותיים לידי הפלסטיניים, היא מתעלמת לחלוטין מזה שבמשפט הבינ"ל שכאשר קיימת סענה ממשית לכך שישמידו את המורשת של העם היהודית, אסור להעביר כי יש להם הגנה. היא דורשת לבצע טיהור אתני של מאות אלפי יהודים מירושלים ומשאר חבלי ארץ ישראל ההיסטורית, לנתק את עם ישראל ממורשתו ההיסטורית".

"גם ההחלטה שלהם כאילו ישראל מבצעת טיהור אתני בעזה, כאילו אנחנו מבצעים השמדת עם בעזה, לא הייתה בכלל ראיה לכך כי מי שמבצע השמדת עם לא פותח מסדרונות הומניטריים. הצד השני מפר את כל דיני המלחמה. מבחינתם ירושלים, חברון, בית לחם, עזה, זה הכל אותו דבר. לבית הדין הזה אין משטרה וגוף אכיפה. ארגון האומות המאוחדות היום נתון בידי דיקטטורות ומדינות שאין מכבדות זכויות אדם", ביקרה בחריפות.

"הגוף היחיד שיש לו שיניים הוא מועצת הביטחון. המשפט הבינ"ל, גבולות מדינה בעת הקמתה הם הגבולות שהיו אז, והם עומדים בעינם כל עוד לא שונו בהסכמת הצדדים. אלה שטחי המנדט, כולל ארץ ישראל המערבית, אנחנו צריכים להדגיש שהפלישה של ירדן ומצרים לא היו חוקיות. ב־1967 השטחים חזרו לידינו", סיכמה.