מלחמת חרבות ברזל: הדיון בבית הדין הצבאי בבית ליד בעניין החיילים שנעצרו אמש על ידי מצח בחשד לעבירות של מעשה מגונה ומעשה סדום במחבלי הנוחבה החל היום (שלישי). מחוץ לבית הדין התקבצו עשרות מפגינים במחאה על מעצר החיילים ובדרישה לשחררם לאלתר. הפרקליטות הצבאית ביקשה הערב שמעצרם יוארך עד יום ראשון, ובדיון יוצגו לדבריהם חומרים חסויים.

פרקליטי החשודים הציגו את עמדת מרשיהם, הכחישו את החשדות נגדם וביקשו לשחרר את החשודים. כעת עומד להסתיים שלב הטיעונים ויחל שלב הסיכומים. כמו כן, הסנגוריה הצבאית עדכנה כי בית הדין הצבאי קיבל את בקשת הסנגוריה הצבאית והורה לאסור את פרטי החשודים בפרשת שדה תימן ע"מ לשמור על ביטחונם. איסור הפרסום יוארך בשלב זה לשבועיים הקרובים.

הייתי בתוך ההמון הזועם בבית ליד והבנתי דבר אחד - לא סתם הר הגעש התפרץ
אזרח בשנות ה-30 לחייו נהרג מפגיעה ישירה בקיבוץ הגושרים

עו"ד אפרים דמרי מחוץ לבית המשפט הצבאי בבית ליד: "בעזרת השם ננצח ובתוך כמה ימים אתם תראו שהתיק הזה ייסגר ואין בו כלום. אין להם הוכחות. רק מילה של זבל אנושי, מחבל נוח'בה מ"פ בחמאס ששחט תינוקות ולימד מחבלים אחרים איך שוחטים תינוקות. יש דו"ח רפואי, אבל הוא לא קשור לחיילים שלנו. ברגע שייבדקו מה המקור של הפגיעות הרפואיות ישחררו את החיילים. אני לא רוצה להגיד יותר ולשבש חקירה".

כזכור, חוקרי מצ״ח הגיעו אתמול לבסיס שדה תימן כדי לעכב מספר חיילי מילואים בחשד שהתעללו במחבל נוח'בה שהיה עצור במקום. המחבל הובא לבית החולים כשהוא פצוע בפי הטבעת כתוצאה מהתעללות קשה. בעקבות כך נפתחה חקירת מצ״ח בחשד להתעללות בעצור. בעת שהגיעו החוקרים החלה התפרעות תוך ניסיון למלט חלק מהחיילים החשודים. בצה״ל נחושים למצות את החקירה מול כל החשודים במקום. בהמשך עוכבו תשעה חשודים לחקירה בחשד להתעללות חמורה.

עימותים ברחבת בית הדין בית ליד (צילום :מאור בכר)

לאחר שעות רבות, הצליחו המפגינים בבית ליד לפרוץ את השער ולהיכנס לבית הדין. הם הגיעו לרחבת הכניסה והסתובבו בבניין עצמו, שם החלו עימותים רבים בניסיון להרחיקם. לאחר שהסוהרים וקבוצת שוטרים הצליחו לנעול את השער, חלק מהמפגינים ננעלו בפנים. שוטרי היס"מ הגיעו למקום. מוקדם יותר אדם אחד נעצר, והמשטרה חילצה שני צלמי עיתונות מהאירועים, שלא נפגעו פיזית.

חלק מהמפגינים הגיעו עם אוהלים, והם מתכוונים לישון בכניסה לבסיס עד שישוחררו הלוחמים. הפגנה החלה בכניסה לבסיס שבשרון, לשם נלקחו החיילים החשודים לחקירה, אחרי האירועים החריגים בשדה תימן. המפגינים פרצו את מחסום כלי הרכב וניסו להיכנס לבסיס. במקום היו גם חבר הכנסת ממפלגת "עוצמה יהודית", יצחק קרויזר, וגם חברת הכנסת מהליכוד טלי גוטליב, שקראו קריאות בעד ולעבר המפגינים. במקום החלו עימותים.

אחות של אחד הלוחמים, אוריאן: "אני פה לא רק למען ובשביל להביע תמיכה באחי אלא לעמוד מאחורי כלל הלוחמים שנעצרו ונמצאים כעת במעצר. לא נתפס שזו התמורה שהם מקבלים על שירות מילואים פעיל מאז ה-7 באוקטובר כששמרו על מחבלים בני עוולה ששחטו וטבחו בנו.

לדבריה, אתמול הם שמעו לראשונה שאחיה חשוד לכאורה באונס והם בהלם. "אנחנו מקווים לשמוע שהוא משוחרר היום . הוא לוחם, יש לו אישה וילדים, גיבור ישראל שאנחנו כרגע מבזים אותו. המעצר הזה לא היה צריך להתבצע בכלל ובטח שלא בדרך המשפילה שזה נעשה".

המפגינים מכלים זעמם בפצ"רית שהורתה על מעצרם של החיים ופתחו בשירה צורמת. "עם הנצח לא מפחד מפצ"רית ארורה"  " הפצ"רית במשרד הלוחמים לבד". כוחות גדולים של משטרה ומג"ב חוסמים את הכניסה לבית הדין כדי להימנע מניסיון כניסה לבית הדין הצבאי.