בג"ץ דחה הבוקר (שישי) את הערעור של שרת התחבורה וחברת הכנסת מירי רגב על החלטת בית המשפט המחוזי בלוד, שדחה את בקשתה להורות למשטרה שלא לעיין במסמכים שתפסה במהלך חיפוש בלשכתה. זאת, במסגרת חקירה פלילית שנפתחה נגדה בעקבות ממצאי תחקיר "המקור", בו נטען בין היתר כי רגב דירגה רשויות ופעילים לפי יכולתם לסייע לה בפריימריז בליכוד.

שופט בית המשפט העליון דוד מינץ קבע בהחלטתו כי לרגב לא נתונה כל סמכות להשיג על ההחלטה בשלב הנוכחי מאחר ומדובר בהחלטת ביניים.

נסראללה במסר מאיים לישראל: "גם הסכם בעזה לא יעצור את תגובתנו בצפון"
ערוכים למלחמה כוללת? עוזי רבי מזהיר: "איראן בנתה טבעת אש סביב ישראל"

בחודש יוני פתחה היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בחקירת ממצאי תחקיר "המקור" של רביב דרוקר, שעסק בהתנהלותה של השרה רגב במשרד התחבורה.

התחקיר חשף כאמור את התנהלותה לכאורה של השרה מאז הקמת הממשלה בהקצאת תקציבים והעדפה של מקורבים, באופן שיטתי, על פי מידת כוחם והשפעתם בפריימריז, ועל פי מידת תמיכתם בה. כמו כן חשף התחקיר את אשר עשתה רגב בשבעה באוקטובר, את פועלה בהקשר של הפגנות כנגד הרפורמה המשפטית, את הפעילות השוטפת של משרד התחבורה תחת הובלתה, ועוד.

רביב דרוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רביב דרוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה החלה המשטרה לבדוק חשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט, שנעשו לכאורה במשרד. במסגרת החקירה הגיעו חוקרי היחידה למשרד התחבורה בירושלים, ביצעו חיפושים במקום ותפסו מסמכים.

המשפטן ד"ר יובל קרניאל התייחס עם פתיחת החקירה לסוגייה הפלילית שעולה מהתחקיר בשיחה עם "מעריב", ואמר כי "המעשים הללו של מירי רגב, אם וכאשר יוכחו בבית משפט, מהווים עבירות פליליות חמורות. הראשונה שבהן היא עבירת הפרת האמונים, לפיה אסור לאיש ציבור להפעיל סמכויות שלטונית ולחלק כספי ציבור או הטבות והקלות, אלא באופן מקצועי לפי האינטרס הציבורי הרחב. זה פלילי לקבל החלטות לפי האינטרסים האישיים של עובד הציבור, במקרה הזה לפי מידת התמיכה במירי רגב".