הידיעה על חקירתו באזהרה במח"ש של סנ"צ עמית פולק, מפקד תחנת משטרת חדרה, אתמול (שני), הובילה בין היתר לתגובות המופנות לעבר מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, ששמו עלה לאחרונה כמועמד למפכ"לות מטעם השר איתמר בן גביר

סנ"צ פולק נחקר בחשד לעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה, זאת בעקבות התנהלותו באירוע פינוי "מיצג הטנק" ללא סמכות ותוך שימוש באלימות, בעת הכנות להפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה לפני כחודשיים. "מיצג הטנק" שייך לקבוצת המוחים "לוחמי כיפור" וכולל קונסטרוקציה מקרטון ומקלקר המדמה טנק ומוצבת על גבי משאית. 

בלב תל אביב: פיקוד העורף הציב גדודי חילוץ לקראת המתקפה | בלעדי  
יאיר לפיד טוען: "האופוזיציה סובלת מתת ייצוג מחפיר בתקשורת"  

סנ''צ עמית פולק (צילום: דוברות המשטרה)
סנ''צ עמית פולק (צילום: דוברות המשטרה)

אותם קולות מציינים כי התנהלותו של סנ"צ פולק באותו אירוע, תחת ובכפוף להוראותיו של ניצב לוי, מקבלות משקל פוליטי, וכראיה לדבריהם חקירת מח"ש באזהרה. "במצב שכזה, עומד בסיכון מינויו של לוי לתפקיד המפכ"ל, והדברים הללו יובאו גם בפני הוועדה למינוי בכירים בראשות השופט גרוניס".

כזכור לאחרונה נרשמה גם פנייה לוועדה לטוהר המידות בטענה כי ניצב לוי נפגש בעת כהונתו כסגן מפקד מחוז ירושלים עם ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, ללא אישור ובניגוד לנהלים. את הטענות הודפים גורמים בכירים במשטרה ומציינים: "מעבר לעובדה שההתנהלות של מפקד תחנת חדרה נבעה משיקולים מקצועיים בלבד, אין ולא היה לה כל קשר למפקד מחוז חוף".

מעצר מפגינים בקיסריה [לתיעוד אין קשר לנאמר בכתבה] (צילום :ללא)

עוד הוסיפו הגורמים: "כמו בכל מקרה שבו השר לביטחון לאומי מעלה שם של מועמד למפכ"לות, הניסיונות לרמוס ולבטל את המועמדים נובעים משיקולים פוליטיים ומאינטרסים צרים של גורמים כאלו ואחרים, ואין להם כל אחיזה במציאות בכל הקשור לניצב לוי. ניצב לוי הוא קצין מוערך ללא דופי וללא רבב".

עימותים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה [לתיעוד אין קשר לנאמר בכתבה] (צילום: ללא)
עימותים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה [לתיעוד אין קשר לנאמר בכתבה] (צילום: ללא)

עוד הוסיפו הגורמים: "לוועדה המייעצת למינוי בכירים אין כל סמכות חוקית לעסוק בשיקולים מקצועיים ובהוראות שמעביר קצין במשטרה בדרגתו של ניצב לוי. כל סמכותה הוא בנוגע לנושאים הקשורים לטוהר מידות. הניסיון היום להערים מכשול נוסף רק מעיד על אופן ההתנהלות של אותם בעלי עניין, שכל חלקם הוא לפסול את המועמדים שמציג בן גביר ולא מעבר, וטוב שגם בוועדה יבינו זאת".