היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שיגרה הערב (שלישי) מכתב לשר התקשורת שלמה קרעי והבהירה כי החלטת הממשלה למנות מ״מ יו״ר למועצת הרשות השנייה למרות שאינה עומדת בתנאי הכשירות הסטטוטורית אינה חוקית. "כניסתה לתפקיד כיו"ר המועצה והפעלת סמכויות של יו"ר המועצה על ידה תהיה בניגוד לדין", ציינה.

"כניסתה לתפקיד של ד"ר מינס כיו"ר המועצה והפעלת סמכויות יו"ר המועצה על ידה תהיה בניגוד לדין, היות שבמינוי שלה נפל פגם שיורד לשורשו של הליך שדינו בטלות. שר התקשורת רשאי למנות את אחד מחברי המועצה שעומדים בתנאי הכשירות לתפקיד מ"מ יו"ר המועצה, בהתאם לדין ולאחר בדיקה משפטית ממצה", כתבה.

אודליה מינס (צילום: קרדיט: ד.ב.)
אודליה מינס (צילום: קרדיט: ד.ב.)

בתגובה, השר קרעי השיב וטען כי "החלטה זו מחייבת כל עוד לא בוטלה בהחלטת ממשלה אחרת או בפסיקה של בית משפט מוסמך. הצעתך לראות בהחלטת ממשלה כבטלה באופן אוטומטי (void) ללא הליך ופסיקה של בית משפט המוסמך לכך, משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב. דרישה כזו סותרת את המקובל במשפט הישראלי משחר הקמת המדינה ומשמעותה שכל הרוצה לכפור בעצם כהונתו של בעל תפקיד כלשהו בשירות המדינה, יבוא ויכפור. גם בכהונת היועץ המשפטי לממשלה ומשניו. אני מחויב להחלטות הממשלה וכך גם אתה".

כאמור, הממשלה אישרה ביום ראשון את הצעתו של שר התקשורת שלמה קרעי למנות באופן זמני את אודליה מינס ליו"ר מועצת הרשות השניה. עמדת היועץ המשפטי של המשרד יוזם ההחלטה התנגד למינויה של מינס, ובהצעת ההחלטה אף נכתב: ״היועצת המשפטית של משרד התקשורת סבורה כי יש מניעה משפטית לקדם את ההצעה, היות שד"ר מינס איננה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד״. 

קרעי על מינויה: ״בטוחני שד״ר מינס, עם נסיונה הרב כחברת מועצת הרשות השניה ועם כשרונותיה הרבים במגוון תחומים, תקדם את שוק התקשורת באופן מיטבי ותצעיד את הרשות השניה לכיוון של שוק חופשי ותחרותי כפי שחוק השידורים שלנו יעשה בקרוב. נפעל למינוי יו״ר קבוע בהקדם האפשרי״.