בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירה המבקשת לסגור את שדה תימן. העותרים, האגודה לזכויות האזרח, דרשו בעתירתם לסגור את המתקן בו שוכנו מאות רבות של מחבלים ועצורים מעזה מאז פרוץ המלחמה. הם טענו כי "לאורך החודשים האחרונים הצטברו עדויות על הנעשה במתקן - שחושפות מציאות בלתי נתפסת". העתירה הוגשה לאחר תחקיר CNN על הנעשה במתקן שהעלה טענות על התעללות בעצורים. 

שידור חי מבג"ץ:

 עו"ד ענר הלמן, אמר כי "נכון להיום, מוחזקים בשדה תימן 30 כלואים, ובמתקן הרפואי הסמוך אליו מוחזקים 3 חולים בלבד. לפני כחודש היו 700 עצורים". 

בית הדין הצבאי ירד מהעץ? פרשת שדה תימן - שלושה חיילים שוחררו
היועמ"שית בפנייה דרמטית לנתניהו: לסגור מיידית את מתקן הכליאה שדה תימן

במהלך הדיון, פרצה מהומה באולם בית המשפט לאחר שעו"ד עודד פלר, מנהל המחלקה המשפטית של האגודה לזכויות האזרח, טען כי " יש חשיבות לדברים, זה לא משפיע על המתקן הם מוחזקים במכלאות היום, מוחזקים שהם אזוקים ומכוסי עיניים. הטענה של המדינה שבהיעדר מבנה כליאה שבו אפשר להחזיק את האנשים, האנשים מוחזקים במתחמים שמוקפים בגדרות".

שאישה התפרצה וצעקה לעברו:" ואיפה האנשים שלנו מוחזקים? החטופים? על מה אתם דנים מדינת חלם!". בהמשך להתפרצות נשמעו באולם צעקות: "בושה בושה" ואדם אחד התבקש לצאת מהאולם. עוד נשמעו צעקות לגבי מצב החטופים: "אונסים אותם עכשיו!" ו"העם הוא הריבון". 

השופט הגיב ואמר: "רבותיי וגבירותיי אנחנו במדינת ישראל. מדינת ישראל אם זה מוצא חן בעיניכם או לא היא מדינת חוק צריך לקיים דיונים בבתי המשפט בשקט". הוא הורה להוציא מהאולם נוכחים שיפרו את הסדר ואת מהלך הדיון וקבע כמה דקות הפסקה לצורך סיום המהומה.

יו"ר סיעת עוצמה יהודית חה"כ יצחק קרויזר התייחס אף הוא לדיון היום בבג"צ: "הדיון על תנאי הכליאה של מחבלי הנוחבה מהווה אות קלון בל יימחה על הפצ"רית ושופטי העליון תוך רמיסת כבודם וזכויותיהם של חיילינו ומפקדינו. האובססיה של הפצ"רית לפגוע ו"לנקום" בחיילי צה"ל הגיבורים בכל מחיר, הם תוצר מעוות של עילת סבירות עם פרשנות מוסרית מעוותת שמבקשת להתאכזר לרחמנים ולרחם על אכזרים.

כידוע, מקום המדינה ועד ההפיכה החוקתית על סטרואידים שביצע בג"ץ בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90, ״זכות העמידה" בפני בג"צ ניתנה אך ורק לפרט שנפגע כתוצאה מעוולה שנעשתה כלפיו על ידי מוסדות המדינה.

מאז כחלק מהמהפכה החוקתית של ברק הוא דאג לנכס לבג"ץ סמכויות של שלטון מלוכני, יש יגידו אלילי כאשר "זכות העמידה" הפכה לכלי פוליטי מרכזי בידי עמותות השמאל הרדיקלי שברוח גבית חזקה של בג"צ פועלות מסביב לשעון, (ובהצלחה יתירה יש לומר) כדי לפגוע אנושות בחוסנה החברתי והלאומי של מדינת ישראל ולהוציא דיבת ישראל רעה בעולם".