חודש בדיוק אחרי שפרסמנו במעריב אודות בדיקה שמנהלת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בעניין הנפקת דרכונים דיפלומטיים למי שאינם מורשים ובהם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה וכן ראשי רשויות ובתווך שבו הפכה הבדיקה לחקירה סמויה, פשטו היום (רביעי) חוקרי ובלשי היאח"ה על מטה משרד החוץ ולשכת השר לשעבר במטרה לאסוף מסמכים וחומרי מחשב הקשורים לאותה פרשה.

חשוב להדגיש כי בימים אלו מכהן  כהן כשר האנרגיה והפשיטה נעשתה למשרד החוץ בלבד. יתרה מכך, המשטרה מיהרה לפרסם הודעה בדבר איסוף חומרים ממטה משרד החוץ וזאת כדי להזים מראש כל שמועה או רכילות סביב החקירה אולם טרם זומנו גורמים המעורבים לכאורה לפרשה לחקירה.

מינוי הקונסול וחיפוש העבודה: עתירה לבג"ץ - חשפו את התרגיל לכאורה של יאיר נתניהו במיאמי
לאחר סערת הדרכון הדיפלומטי של יאיר נתניהו: הגיעה תגובתו של שר החוץ

למעריב נודע, כי ככל שהמסמכים וחומרי המחשב שנאספו במהלך הפשיטה יאששו את החשדות לביצוע עבירות פליליות לכאורה ולמעורבות השר ומנכ"ל המשרד שרק אז נכנס לתפקידו רונן לוי מעוז שגם פרסם הודעה כי הנפיק את הדרכון בהנחיית השר תוך שהוא מסתמך על שיקולי אבטחה כביכול, יזומנו המנכ"ל והשר לשעבר לחקירה באזהרה ויהיה זה אחרי שיוצאו צווים לזימונם כנדרש ולאחר שתטופל הפרוצדורה הנדרש בעת זימונו של שר לחקירה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משרד החוץ (צילום: פלאש 90)
משרד החוץ (צילום: פלאש 90)

בכל מקרה אחר שלפיו המסמכים והממצאים יפריכו את החשד לביצוע עבירות פליליות זימונם של השניים לחקירה תתייתר והחקירה תסתיים ללא חשדות או ראיות לכאורה לעבירות פליליות. כך או כך, החקירה האמורה שהחלה בעקבות פרסומים בתקשורת וקיבלה את אישור היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן, זוכה לליווי צמוד של הפרקליטות וזאת נוכח חשיבותה והדמויות המעורבות בה לכאורה.

נזכיר, כי בנוסף מתנהל עדיין הליך בבג"צ בעקבות עתירה שהגיש עו"ד ראובן בילט ובה ביקש לקבל הסברים מדוע הונפק הדרכון הדיפולמטי לבנו של ראש הממשלה וכן לראשי רשויות מקורבים וזאת בהיעדר סמכות ואי עמידה בפרמטרים בכל הקשור להיותו של נתניהו אזרח ולא נושא תפקיד דיפלומטי כלשהו. בינתיים אישר בית המשפט העליון דחייה נוספת עד ליום ה-18.8 כדי להגיב לעתירה.

עו"ד בולט טוען כי הסחבת לכאורה כדבריו מקורה בכוונה של הבכירים למנות כקונסול ישראל במיאמי את מנכ"ל הליכוד צורי סיסו ובכך להוביל מהלך שבעטיו יוכשר ההליך להנפקת הדרכון עבור נתניהו הבן. בין לבין מתנהלת כאמור החקירה במשטרה שגם שם יצטרכו לא מעט גורמים לספק הסברים.