במהלך השבוע וחצי האחרונים מתנהלת חקירה משותפת של המשטרה וצה"ל ובמרכזה המקרים האחרונים של כניסה של אזרחים לבסיסים צבאיים ולמתחמים שבחלקם ברשות צה"ל.

בעקבות שיח בין צה"ל למשטרת ישראל ותלונה שהוגשה על פריצת אזרחים לבסיס שדה תימן, פתחו מחוז דרום במשטרה וצה"ל בחקירת הנסיבות והאם קיבלו האזרחים סיוע מגורמים שבתוך הבסיס. חקירה דומה בוצעה בבסיס מחוז מרכז על הפריצה לבסיס בית ליד. החקירה השלישית מתנהלת במחוז תל אביב על הפריצה לאנדרטת ההנצחה בסמוך לבסיס תל השומר.

שלוש החקירות מפוקחות על ידי אגף חקירות ומודיעין בפיקודו של ניצב יגאל בן שלום, שעומד בפיקוחם של היועמ"שית גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן.

נציין כי אמש בתוכנית הפטריוטים חשף השר לביטחון לאומי בן גביר, לטענתו, כי מי שעומד מאחורי החקירה הוא לא אחר מאשר ראש השב"כ רונן בר. בן גביר עומד על כך שיש ברשותו את כל ההוכחות והראיות לפיהן ראש השב"כ עומד מאחורי פתיחת החקירה.

בתוך כך, הפצ"רית, האלופה יפעת תומר־ירושלמי, נכחה היום בדיון בוועדת חוץ וביטחון בכנסת והשיבה על העובדה שחוקרי מצ"ח הגיעו לבסיס שדה תימן רעולי פנים: "לנוכח המצב, זאת לא החלטה בלתי סבירה"

גם חברי אופוזיציה הצטרפו לביקורת נגדה ומיקדו את השאלות על עניין הדלפת הסרטון. במענה לח"כ גדעון סער אמרה הפצ"רית: "אני לא אתייחס לזה, זה בטיפול היוע"משית". ח"כים בדיון טוענים שהיא לא נותנת תשובות: "היא ממש מקריאה הכל מתוך מדף מסרים"