המכון לרפואה משפטית הודיע היום (ראשון) למשטרה הצבאית כי לא יוכל לספק חוות דעת האם בוצע מעשה סדום במחבל חמאס בבסיס שדה תימן, כך דיווח כתב וואלה! יקי אדמקר. 

במסמך שכתב ד"ר חן קוגל, מנהל המכון, והגיע לידי וואלה, נכתב כי "אין באפשרותי לחוות דעה על מנת לתת תשובות בוודאות מספקת על המנגנון בעטיו נגרמו הממצאים שפורטו בחומר הכתוב, וכמו כן אם יש קשר בינם לבין מחלקות רקע. אני ממליץ לפנות לרופאים שטיפלו בעצור וראו את הממצאים במו עיניהם". 

חייבים לנו תשובות: המעצר בשדה תימן הוא הזיה בלתי נתפסת | דעה
אחד החיילים העצורים בחשד להתעללות במחבל הנוח'בה - בן העדה הדרוזית | פרסום ראשון

את התשובה העביר קוגל לסגנית מפקד היחידה הארצית לחקירות מבצעיות בצה"ל, לאחר שהתבקש על ידי מצ"ח לחוות דעה בעניין הממצאים הרפואיים בגופו של המחבל. קוגל טען כי הוא מתקשה בכך בעקבות העובדה כי הועברו לידו רק מסמכים רפואיים אך לא תמונות, ולכן, לא יוכל לקבוע "האם פציעתו של העצור נגרמה כתוצאה מהחדרה של עצם כלשהו לפי הטבעת שלו, ואם כן באיזה אופן בוצעה ההחדרה". על התגובה עצמה של המכון פורסם לראשונה בכאן 11.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מהומות אזרחים בשדה תימן (צילום: אבי רוקח, וואלה!)
מהומות אזרחים בשדה תימן (צילום: אבי רוקח, וואלה!)

הקביעה של קוגל, שהועברה היום גם לבית הדין הצבאי ולסנגורים שמייצגים את הלוחמים, עשויה לעלות קושי נוסף לבסס את החשד נגדם, בהיעדר ראיות מספיקות אחרות.

הוארך בפעם הרביעית מעצרם של חמישה חיילי המילואים: "בחומרי החקירה נאספו ראיות משמעותיות"

בתוך כך, הוארך בפעם הרביעית מעצרם של חמישה חיילי המילואים, החשודים בצוותא בהתעללות חמורה במחבל נוחב'ה במתקן שדה תימן. בהחלטתו ציין השופט כי הוא נעתר לבקשת הפרקליטות הצבאית שביקשה להאריך את המעצר על מנת להשלים קבלת גרסתם של החשודים. "הובהר כי אין כוונה לבקש מעצר נוסף לצורך ביצוע פעולות סמויות וכי התביעה הצבאית נכונה לכך שהחשודים יישלחו כבר לתסקיר מעצר".

סגן נשיא בית הדין הצבאי השופט סא"ל טובי הארט ציין בהחלטתו כי "בחומרי החקירה נאספו ראיות משמעותיות ממספר רב של נדבכים והמארג הראייתי שנוצר מקים חשד סביר ואף מעבר לכך. התמונה הראייתית לא השתנתה מאז הדיון הקודם". בעת הזאת טרם בשלה העת לבחון חלופת המעצר ציין השופט הארט.

השופט הוסיף וציין כי הוא מבין את ניסיונות הסניגורים לתקוף את עמדת התביעה בשל העובדה שאין בפניהם את מארג הראיות שנאסף ממקורות שונים וכי הוא לא התבסס בהחלטתו על טענות המחבל ובוודאי שלא רק עליהן. משכך הוא מצא לנכון לקבל את עמדת התביעה ולהאריך את מעצרם של החיילים. מחוץ לבית הדין התקיימה גם הפגנה ובה נטלו חלק כמאה מפגינים. בשלב מסוים הגיע רכב לכיוון חיילים שהיו בסמוך ולאחר שהנהג לא שעה לקריאות החיילים שוטרי מרחב שרון מיהרו וביצעו את עיכובו לחקירה.