יהונתן דויטש בן ה-23 מבית שאן נרצח בפיגוע ירי היום (ראשון) מרכב חולף לעבר שני כלי רכב באזור צומת מחולה שבבקעת הירדן. אנס ג'ראמנה בן ה-32 נפצע בפיגוע באורח בינוני. 

מחקירה ראשונית עולה כי פיגוע הירי הראשון התרחש סמוך ליישוב רותם, שם נפצע באורח בינוני ג'ראמנה שהמשיך בנסיעה עד למושב מחולה שם הגיע לעמדה של צה"ל אשר העבירו אותו לידי אמבולנס של מד"א. תוך זמן קצר הועבר הפצוע במסוק של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה ובתום בדיקות נמצא כי הוא לא זקוק לניתוח וכי לא נפצע מהירי כי אם מרסיסים בלבד. 

בעקבות הדיווח על הירי  מרכב חולף, בוצעו חיפושים ואותר הרכב השני ובו צעיר בשנות ה-20 לחייו , כשהוא פצוע אנוש וכל הניסיונות להציל את חייו עלו בתוהו ומותו נקבע במקום. 

פיגוע בבקעת הירדן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פיגוע בבקעת הירדן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

לזירת הפיגוע הגיעו מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי בלוט ומח״ט הבקעה והעמקים, ראש מועצת בקעת הירדן ומפקדים נוספים שקיימו הערכת מצב בזירת הפיגוע. בעקבות האירוע פרסו כוחות צה"ל מחסומים והכריזו על האירוע "בריח שחור" תוך שהם מנהלים מצוד אחר הרכב ממנו בוצע הירי. בין הכוחות המשתתפים במצוד הנרחב מצויים דובדבן, 636, מתילן, ית"מ בקעה והעמקים וכן יחידת מרעול.

כמו כן, הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לזירת פיגוע הירי וקיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני. ״המשימה שלנו זה לתפוס את המחבלים האלה ולהגיע אליהם לפני הפיגועים, לא הצלחנו כאן. השעון שסופר לתפוס את החוליה שביצעה את הפיגוע הזה סופר אחורה. אנחנו נגיע אליהם, נמשיך להילחם בטרור, עם הצער הגדול על כל קורבן מהטרור הזה, רק נתחזק בלחימה בטרור״, אמר.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבלים סרקו את הכביש במשך דקות לפני הפיגוע. הם זיהו את שני כלי הרכב שחנו כל אחד בנפרד וללא קשר ביניהם בצידי הדרך והמחבלים ביצעו לעברם את הירי. בכביש יש מצלמות אשר מנטרות את התנועה וכרגע השב״כ וצה״ל עובדים על איתור כלי הרכב של המחבלים. נתיב הבריחה של המחבלים לכיוון טובס. אולם בצה״ל אומרים כי מהכפר ניתן להגיע לשכם וצפון השומרון.

חמישה הרוגים בתקיפת כטב"ם במזרח סוריה | דיווח
במערכת הביטחון תוקפים: "אלימות יהודים ביו"ש מזנקת וכל הפוליטיקאים שותקים"

חובש בכיר במד"א מתי כרמי: "דווח לנו ממוקד מד"א על פיגוע ירי סמוך לצומת מחולה. כשהגענו למקום חברנו לפצוע בן 33 שהיה בהכרה עם פציעות ירי בפלג גופו התחתון, תוך הטיפול הרפואי שכלל עצירת דימומים והחבירה למסוק מד"א שנחת השטח קיבלנו דיווח על נפגע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ברכב נוסף. יחד עם כוח רפואה צבאי הענקנו לפצוע השני טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

דובר צה"ל מסר: "מחבלים ביצעו ירי מרכב חולף לעבר מספר רכבים בצומת מחולה שבכביש 90 במרחב חטיבת הבקעה והעמקים. כתוצאה מפיגוע הירי נרצח אזרח ישראלי ונפצע אזרח נוסף. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים, חוסמים צירים ומבצעים סריקות נרחבות במרחב".

ראש עיריית בית שאן נועם ג'ומעה: "יהונתן דויטש הי"ד הוא אדם גדול שנרצח והלך מאיתנו בטרם עת. לפני 6 שנים הוא פנה אליי בהודעת ווטסאפ: 'אהלן זה יהונתן דויטש מבני עקיבא ואני מחפש להתנדב בעיר'. הוא היה מתנדב סדרתי - בבני עקיבא, במטה המתנדבים בקורונה ובפרויקטים קהילתיים רבים. למרות הפרשי הגיל ראיתי בו חבר, גיבור בן 24, משוחרר טרי מיחידה מובחרת, לב ענק שהטביע חותם לא קטן בעיר בית שאן ובכלל. השם יקום דמו".

בשבועות האחרונים מזהים בצה״ל נסיונות של הג׳אהד האיסלאמי לפעול באזור הבקעה. הניסיונות הם לחכות את הפעילות של המחבלים בג׳נין הסמוכה.  רק בשבוע שעבר ארע פיגוע ירי לעבר הישוב בקעות. הערכה בצה״ל היתה כי מדובר בפיגוע משיכה. במהלך האירוע חוסל אחד משני המחבלים.