שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב ביצעו מעצרם של שבעה צעירים יהודים מרביתם תושבי המועצה האזורית מטה בנימין ביו"ש, בחשד שהיו מעורבים בתקיפה של שני בני זוג מוסלמים בעיר העתיקה בירושלים.

במהלך הלילה נתקבל דיווח על אירוע תקיפה אלימה במהלכו חבטו מספר צעירים בצעיר מוסלמי בעת שזה חלף במקום עם בת זוגו וברקע נשמעו קריאות אללה ואכבר. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שהוזעקו למקום, הדפו את המתפרעים, בלמו את אירוע התקיפה וביצעו מעצרם של שבעה חשודים בני 15 עד 20 והם נלקחו לחקירה במרחב דוד. 

חשוב לציין כי מחוז ירושלים במשטרה פרס כבר החל מאמש כוחות משטרה מעובים ומתוגברים כדי לאבטח את המתפללים במסגרת אירועי ט' באב וכן כדי למנוע ולסכל ניסיונות להסלמה או לפגיעה במרקם היחסים השקט בימים אלו באזור העיר העתיקה והכותל המערבי. הכוחות שהבחינות בהתרחשות הגיעו במהירות והובילו לסיום האירוע. 

בהתאם לממצאי החקירה, במהלך היום יובאו החשודים המעורבים לבימ"ש בבקשה להאריך את מעצרם. החקירה במשטרה נמשכת במטרה למצות את הדין עם המעורבים. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה אלימות מכל סוג שהיא ותמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שינהג באלימות או בריונות מכל סוג שהיא במרחב הציבורי". 

"מדובר באירוע נקודתי שטופל תוך זמן קצר באמצעות מצלמות הפרוסות באזור אשר באמצעותן אותרו המעורבים ונעצרו, זו התגובה של מחוז ירושלים לכל אירוע על מנת לסכל כל ניסיון להסלים את האווירה ולפגוע בשקט שהמשטרה פוקדת עליו", אומר בכיר במחוז י-ם במשטרה.