חמישה חיילי מילואים החשודים בהתעללות ובביצוע מעשה סדום בצוותא באחד ממחבלי הנוחב'ה שעליו שמרו לכאורה במתקן הכליאה בשדה תימן, שוחררו אמש (שני) ממעצר של שבועיים למעצר בית מלא תחת תנאים מגבילים.

בחשד לעבירות מין בקטינים: תושב רחובות ותושב קדימה נעצרו
שבעה צעירים יהודים נעצרו בחשד לתקיפת בני זוג מוסלמים בירושלים

במהלך מעצר הבית יישלחו החמישה לקצינת מבחן, וזאת במקביל לכך שהתביעה תבחן את טענותיהם וקו ההגנה בעניינם. מעבר למעצר הבית שייערך בפיקוח מלא ונעשה בהסכמתה של שופטת בית הדין הצבאי, החמישה יחויבו בהפקדת ערבות כספית בסך 5,000 ₪ להבטחת תנאי השחרור, ערבות צד ג' על סך 15 אלף שקלים, הפקדת דרכון ואיסור יציאה מהארץ. 

עוד האריכה השופטת את צו איסור הפרסום המתייחס לפרטי זהותם של החשודים עד להחלטה אחרת. במהלך הדיון טען התובע: "נותרו כמה פעולות חקירה בודדות. אנו בישורת האחרונה. אחת הפעולות שנדרשות היא הצגת הראיות בפני כל החשודים. הראיות שנאספו מבססות את החשד הסביר כנגדם. אנו נבקש לשחררם למעצר בית מלא בפיקוח. בשל הפרסומים האחרונים, הפרסום שחשף את פרטי זהותם של החשודים, אנו מסכימים להארכת צו איסור הפרסום עד להודעה אחרת, כולל על פרטיהם האישיים של החשודים".

בהודעת הסנגוריה נכתב: "עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם אנשי מילואים בעלי משפחות ואין לראות בהם כמי שנשקפת מהם מסוכנות לציבור. החשודים ישוחררו למעצר בית. אנו מברכים על ההחלטה של הפצ"רית ועל ההסכמות שהושגו. ההסכמות תוצגנה בפני בית הדין הצבאי בדיון היום".

דובר צה"ל הגיב לשחרור החשודים: "התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים בהתעללות בעצור ביטחוני, במעצר בית מלא, עד ליום חמישי הבא, לשם מיצוי החקירה. במהלך תקופה זו, על דעת ההגנה, יופנו החשודים לתסקיר מעצר ויועברו להגנה באופן הדרגתי חומרי חקירה. עם סיום החקירה, יתאפשר להגנה, ככל שתרצה, לקיים שימוע".