מטען חבלה התפוצץ הערב (ראשון) ברחוב הלח"י בתל אביב וגבה את חייו של אדם אחד. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר כבן 50, מחוסר הכרה ללא סימני חיים עם חבלה רב מערכתית, וקבעו את מותו במקום.

זירת הפיצוץ בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיצוץ בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, גבר כבן 33 נפצע באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לביה"ח איכילוב עם חבלות בגפיים ובחזה מרסיסים.

"נקמת דם לעזה": הצהרת תובע הוגשה נגד צעירה שקראה להסתה ותמיכה
שני פלסטינים נעצרו בחשד להתפרצויות לכלי רכב בקרית אונו

כוחות גדולים של משטרה, מד"א, זק"א ושב"כ נמצאים בזירה. כמו כן, מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר הגיע לזירה. נסיבות האירוע בבדיקה כשכל כיווני החקירה נבחנים, לרבות אירוע פלילי או פח"ע. המשטרה והשב"כ איתרו את מערכת ההפעלה של המטען ולכן מתחזק החשד כי מדובר בתאונת עבודה.

מפקד מחוז תל אביב בזירת הפיצוץ (צילום: אלון חכמון)

בתוך כך, מתחזק החשד כי מדובר במחבל שנשא על גבו את מטען החבלה מאזור שכונת התקווה לכיוון מזרח על הציר של רחוב הלח"י כשבשלב מסוים המטען התפוצץ על גופו וכתוצאה מהפיצוץ גופו רוטש.  המשאית שהייתה במקום ספגה את הרסיסים ורוכב קורקינט נפצע בגפיו. למשאית אין קשר לפיצוץ. מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר אומר כי האדם פעל לבד ולא היה לו שותפים. המשטרה מעבה את הכוחות באזור.
החשוד בפיצוץ בתל אביב (צילום: מצלמת אבטחה)
החשוד בפיצוץ בתל אביב (צילום: מצלמת אבטחה)

מחקירה ראשונית עולה כי החשוד עצר בשלב מסוים בזמן הליכתו בסבך עצים וניסה להרכיב את המטען ואז ארע הפיצוץ העז. חלקי גופתו נשלח למכון לרפואה המרכזית על מנת לאתר את זהותו. 

עד ראייה בזירת הפיצוץ בתל אביב (צילום :אלון חכמון)

פרמדיק במד"א ניצן פארג' סיפר: "נקראנו למקום עקב אזרחים ששמעו פיצוץ עז. כשהגענו ראינו את המשאית עולה באש ולידה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות הוא היה ללא דופק ונשימה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".